سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

    
خواه شما تعمیرکار اتوموبیل‌های سبک باشید و خواه مسئول یک کارواش، به خوبی می‌دانید که شستشوی قطعات داخلی اتوموبیل تا چه اندازه مهم است. قطعات سیستم‌های داخلی اتوموبیل مانند قطعات موتور، گیربکس و سایر بخش‌های اتوموبیل بعد از مدتی به دلیل کارکرد زیاد و تجمع بقایای روغن و گریس بر روی آنها، جرم می‌گیرند. جرم گرفتن این قطعات باعث می‌شود که آنها دیگر مثل قبل کارآئی نداشته باشند. در ضمن در صورت عدم قطعه شویی داخلی اتوموبیل، ممکن است همین جرم‌ها مسبب خرابی‌های بزرگتری شوند.

انواع مدل‌های دستگاه قطعه شویی کدام است؟

دستگاه قطعه شویی را می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

باید گفت در صورت سفارش و نیاز می‌توان دستگاه قطعه شویی را مناسب با ابعاد و مصرف مورد نیاز تهیه کرد. دستگاه قطعه شوی در سه مدل برقی ، گازی ، برق و گاز وجود دارد که بدنه آن استیل نسوز است. این دستگاه‌ها به صورت کاملا مکانیزه امکان شستشوی یکپارچه موتور و گیربکس و یا قطعات از جمله سیلندر، سرسیلندر، میل لنگ، پیستون و شاتون و تمامی قطعات آلومینیومی و چدنی را با استفاده از آب گرم ایجاد می‌کند.

قیمت دستگاه قطعه شویی سواری و سبک

لیست قیمت دستگاه قطعه شویی سواری به عوامل مختلفی بستگی دارد، که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ابعاد دستگاه قطعه شویی سواری

قطعاً اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه قطعه شور سبک، ابعاد و اندازه آن است. معمولاً یک دستگاه قطعه شور سبک ابعادی در حدود 100×100 سانتی‌متر دارد. کاهش یا افزایش ابعاد دستگاه، بر قیمت قطعه‌ شور سبک تاثیر می‌گذارد.
جنس بدنه دستگاه قطعه شویی سبک

جنس بدنه قطعه شور سبک هم در قیمت دستگاه قطعه شور سبک و هم در دوام و ماندگاری آن تاثیر بسزایی دارد. بدنه دستگاه قطعه شور سبک معمولاً از استیل یا فولاد گالوانیزه ساخته می‌شود که قطعاً قطعه شور سبک ساخته شده از استیل گرانتر است.
جنس و اندازه سبد دستگاه قطعه شور سبک

سبد جزء بسیار مهمی از دستگاه قطعه شویی سبک است، به همین دلیل جنس و اندازه آن تاثیر زیادی بر لیست قیمت دستگاه قطعه شور سبک دارد. بهتر است سبد دستگاه قطعه شور سبک از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ با ضخامت مناسب باشد و تا حد امکان بزرگ باشد. هر چه سبد قطعه شور سبک بزرگتر و مقاوم‌تر باشد، وزن بیشتری را تحمل می‌کند و باعث افزایش راندمان دستگاه می‌شود.
توان پمپ و گیربکس دستگاه قطعه شویی سواری

پمپ و گیربکس دو جزء اصلی هر دستگاه قطعه شویی سبک از نوع سواری هستند و توان آنها بر عملکرد دستگاه قطعه شور سبک و لیست قیمت قطعه شور سبک تاثیر می‌گذارد. قطعاً هر چه توان و قدرت پمپ و گیربکس قطعه شور سبک بالاتر باشد، راندمان و کارآئی دستگاه و بالتبع قیمت آن افزایش می‌یابد.

خرید دستگاه قطعه شویی

از آنجایی که قطعه شویی خودرو کاری با اهمیت است و خرید دستگاه قطعه شویی که در حقیقت یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های صنعتی است، برای بالا بردن سرعت در مراحل شست و شوی انواع قطعات سنگین یا سبک خودرو است. باید گفت که سرعت بخشیدن به مراحل شستشو قطعات در کارگاه‌های صنعتی و تمامی مکانیکی‌ها یا تراشکاری‌ها، به معنی افزایش بهره‌وری کار و در نتیجه افزایش درآمدزایی است.

منبع: https://pwmiran.ir/

  • سئو سامان
  • ۰
  • ۰

بهترین برند فرش دستباف و شناخت آن از مهمترین سوالات و مواردی می باشد که برای خرید قالی دست بافت باید آن را بدانیم. در شهرهای مختلف ایران تنوع بافت بسیار بالا می باشد و نمونه های بسیار زیادی وجود دارد که گاهاً باعث ایجاد سردرگمی در شخص خریدار می شود.

بهترین برند فرش دستباف ایرانی

به طور کلی در فرش دستباف یکم دسته بندی ها متفاوت با سایر محصولات می باشد، یعنی چی؟ در واقع منظور ما از برند در فرش دستباف همان شهرهای تولید کننده و بافنده این قالی ها می باشد، یعنی هر شهری در ایران دارای فرش های خاص خودش می باشد که متناسب با فرهنگ و خصوصیات آن ناحیه بافته شده است.

پس وقتی شما دنبال بهترین برند فرش دستباف هستید یعنی دنبال بهترین شهرهای تولید کننده فرش ایران هستید که ببینید بین فرش های تبریز، اصفهان، کاشان، قم، کرمان، فراهان، نائین و… کدام برای شما مناسب تر می باشد.

توصیه می کنیم اگر قصد خرید دارید به جملات تبلیغاتی که برندهای مختلف فرش انجام می دهند دقتی نکنید، چون شاید باعث شود که در انتخاب خود اشتباه کنید. گاهاً مشاهده می کنیم که بیان می شود بهترین برند فرش دستباف فرش تبریز یا کاشان یا کرمان و… می باشد، که این موضوع کاملاً اشتباه است.


استان قم

قالی های قم در سال ها قبل چندان معروف و زیبا نبودند و البته ظرافت چندانی هم نداشتند اما با گذشت زمان قالی های این شهر به شهرت بالایی در ظرافت و زیبایی رسیدند به طوریکه به گل ابریشم معروف شدند و گفته می شود بهترین فرش دستباف ایران در قم بافته می شود.

قالی های قم طرح های مخصوصی دارند و رنگ های مورد استفاده در آن هم بسیار متنوع است. طرح هایی که عمدتا توسط قالی بافان این شهر در بافت قالی بکار می رود لچک و ترنج شاه عباسی، محرمات، محرابی و شکارگاه هستند.

البته قالی های قم با اقتباس از فرشهای اصفهان و کاشان بافته می شوند ولی با استفاده از خلاقیت بافندگان این حوزه سبک جدیدی از بافت قالی در این شهر پدید آمده است که بسیار مشهور شده است.
فرش های بافته شده در قم ویژگی های خاصی دارند که از روی این ویژگی ها می توانید آنها را تشخیص دهید از جمله اینکه: بافت این فرشها بسیار منظم و با تکنیک خاص صورت می گیرد در حالیکه در قالی های شهرهای دیگر این نظم کمتر دیده می شود. طرح و نقش فرش در قم به سبک جدیدی رسیده است برای همین به بهترین فرش دستباف ایران معروف شده اند.


فرش اصفهان

استان اصفهان یکی از معروف‌ترین مناطق قالی بافی در ایران است. در این استان، شهرهایی به تولید قالی اقدام می‌کنند که هر یک دارای سبک و شیوه‌ای خاص و قابل ارائه به صورت مستقل هستند. مانند کاشان، نایین، اردستان و…
در استان اصفهان انواع قالی‌ها با نقوش مختلف گردان چون: اسلیمی و ختایی، مناظر و آثار باستانی مانند عمارت چهل ستون، مدرسه‌ی چهار باغ، مسجد امام و … ، تا نقوش هندسی و شکسته بافته می‌شود. در جوشقان قالی کاشان، و نیز از ریز بافت‌ترین قالی‌های نایین تا درشت بافت‌ترین آنها در میمه وجود دارد.


بهترین فرش دستباف کرمان

قالی کرمان که شهرت جهانی یافته است، با نقش‌هایی چون شاه عباسی، افشان، زنجی، خوشه برگ فرنگ، درختی، بته، شکارگاه، قاب قرآنی و چهره بافی شناخته می‌شوند. در گذشته برخی از شرکت‌های خارجی در این شهر کارخانه‌های قالی بافی دایر کرده بودند و در طرح و نقش آن نیز تغییراتی به وجود آوردند.

در همین دوره و با توجه به سلیقه‌ی فرنگی‌ها، اصطلاحا کف ساده متداول شد که زمینه‌ی برخی از فرش‌ها بدون نقش و ساده بافته می‌شد یعنی بر خلاف آنچه که در قالی‌های سنتی نقوش به کار می‌رفت و تمام سطح فرش را می‌پوشاند. این شهر یکی از مراکز مهم قالی‌بافی در عهد صفویه بوده است و هم اکنون نیز جایگاه بسزائی در صنعت فرش‌بافی کشور دارد.

اصفهان درگذشته یکی از مراکز مهم کشت گیاهان رنگ‌زا به خصوص روناس بوده است و به خاطر همین استفاده از رنگ‌های طبیعی در رنگرزی پشم‌ها در آن رایج بوده است ولی امروزه استفاده از رنگ‌های کرومی در آن رایج شده است.

تنوع رنگ در فرش‌‌های اصفهان زیاد می‌باشد و زمینه اکثر قالی‌های اصفهان سورمه‌ای، قرمز، بژ، کرمی و فیروزه‌ای می‌باشد. منابع تأمین پشم این شهر استان‌های کرمان و کرمانشاهان و کشورهای خارجی مانند استرالیا است. فرش‌‌های اصفهان با گره فارسی بافته می‌شوند و به همین خاطر استفاده از گره‌های تقلبی مانند جفتی‌بافی و بی‌گره در آن رایج است.

طرح‌های مورد استفاده در این شهر شامل شاه‌عباسی، لچک و ‌‌ترنج، درختی حیواندار، اسلیمی لچک و ‌‌ترنج، شاه‌عباسی افشان و طرح‌های تصویری می‌باشد.
بافت فرش‌‌های ظریف و گل‌ابریشم با طرح‌های زیبا در آن رایج می‌باشد که از شهرت جهانی برخوردار است. در این شهر بافت فرش‌‌هائی با ابعاد ذرع و چارک، ذرع و نیم، دو‌ذرعی، پرده‌ای و ۶ متری رایج است. از مراکز مهم دیگر قالی‌بافی در این استان نائین، کاشان، جوشقان، شهرضا و میمه می‌باشد.


استان مرکزی

از مراکز مهم دیگر قالی‌بافی در این استان می‌توان به اراک، ساروق، فراهان و تفرش اشاره کرد. فرش‌‌های اراک بیشتر از انواع متوسط بافت می‌باشند که با گره فارسی بافته می‌شوند و اکثراً مرغوب می‌باشند. طرح‌های بکار رفته در فرش‌‌های اراک شامل لچک و ‌‌ترنج گلدار، هراتی، گلی حنائی، میناخانی و در زمینه‌های قرمز گلی، عاجی، بژ و قرمز مسی می‌باشد.
فرش‌‌های ساروق به خاطر رنگ و بافت خوب از شهرت فراوانی برخوردار هستند. رنگ‌های بکار رفته در زمینه فرش‌‌های ساروق بیشتر درمایه‌های بلوطی، قرمز، مسی، بژ و آبی می‌باشند.
طرح‌های آن اغلب به سبک‌های منحنی و معمولأ با طرح‌های لچک و ترنج و دسته گل ترنج‌دار می‌باشند و البته فرش‌هایی با سبک شکسته نیز بافته می‌شوند.
بهترین فرش دستباف تبریز

فرش تبریز یکی از بهترین فرشهای ایران می باشد و از سوی شورای جهانی صنایع دستی به “شهر جهانی بافت فرش” انتخاب شده است. فرش تبریز دارای تنوع و رنگهای زیبا و متفاوتی می باشد. اکثرا دارای رجشمارهای بالا و ریز بافت هستند فرشهای هزاره هریس، طرح ماهی و طرح سالاری از معروفترین طرحهای فرش تبریز است.

بهترین فرش دستباف برای کجاست؟

بهترین فرش دستباف برای کجاست. پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر است بدانید چگونه می‌شود یک فرش دستباف خوب را تشخیص داد. خوب بودن فرش دستباف ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که بیشترشان در حد تشخیص یک غیرمتخصص نیست. اما نکاتی هم هست که شما به عنوان یک فرد غیر متخصص می‌توانید تشخیص دهید. کارشناسان قالی معتقدند که ارزش هنری یک فرش دستباف به میزان استفاده از رنگ‌های طبیعی و هماهنگی قرار گرفتن این رنگ‌ها در کنار هم بستگی دارد. اما قیمت فرش دستباف به ریزی و درشتی بافت، نقشه و رنگ و جنس تار و پود آن بسته است.

شما می‌توانید هنگام خرید فرش دستباف به این نکات توجه کنید: اندازه فرش، تراکم فرش، تقارن شکل و رنگ، همه طرح ها کامل باشد، یکنواختی رنگ و اندازه و کلفتی پرزها. اندازه فرش نباید بیش از دو سه سانتیمتر با اندازه استاندارد فرق داشته باشد. فاصله ترنج تا لبه‌های فرش باید یکسان بوده و نقش قرینه باشد. وقتی دست در جهت خلاف خواب فرش بکشید می‌توانید ببینید که رنگ یکدست است یا نه. رنگ سر و ته ریشه ها نباید فرق داشته باشد و گرنه از رنگ شیمیایی استفاده شده است. تراکم فرش را از پشت آن می‌توان تشخیص داد که مثلا در یک سانتی متر مربع چند گره وجود دارد. هرچه ارتفاع پرزها بیشتر باشد دوام فرش هم بیشتر است البته بستگی به نوع گره فرش نیز دارد. از جمله فرش‌هایی که تمام موارد بالا در آن رعایت می‌شود فرش اصفهان و اطراف آن مانند نایین و کاشان است البته بستگی به بافنده هم دارد و شما با دقت به همین نکات است که می‌توانید دریابید بهترین فرش دستباف برای کجاست. مشاهده فرش های سایت کلاهدوزان از نزدیک می تواند شما را با معیار های سنجش برتری فرش ها از یکدیگر بیشتر آشنا کند.

منبع: گالری فرش عرسین

  • سئو سامان
  • ۰
  • ۰

مطمئنا در زمان خرید ظروف پذیرایی ممکن است کمی احساس سردرگمی کنید به همین دلیل سعی کرده ام مقاله ای در رابطه با این موضوع بنویسم تا شما را با انواع ظروف پذیرایی جدید و بهترین برند های سرویس پذیرایی جدید آشنا کنم و امیدوارم این مقاله انتخاب را برای شما آسان تر کند

راهنمای خرید ظروف سرو و پذیرایی

ظروف پذیرایی یکی از انواع ظروفی هستند که کاربرد زیادی دارند. یک انتخاب خوب می تواند زیبایی منحصر به فردی را به میز پذیرایی شما از میهمانان تان اضافه کند. انواع مختلفی از ظروف پذیرایی در بازار وجود دارد که از نظر جنس، ویژگی، شکل و … تفاوت زیادی با هم دارند. به دلیل قیمت بالای این ظروف، قبل از هر اقدامی برای خرید با یک جستجوی ساده در اینترنت، راهنمای خرید ظروف سرو و پذیرایی را با دقت مطالعه کنید. همچنین می توانید با فروشنده ها در مورد ویژگی های این ظروف مشورت کنید و  فاکتورهای مهم را در هنگام خرید، در نظر بگیرید. در این مطلب سعی داریم چند مورد از ظروف پذیرایی پرطرفدار را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید ظروف پذیرایی جدید هستید این مقاله را از دست ندهید.


در این قسمت از  راهنمای خرید ظروف پذیرایی و سرو، ظروف چوبی  پذیرایی را مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از چوب برای ساخت ظروف پیشینه تاریخی دارد. در سال های اخیر استفاده از ظروف چوبی به خصوص سرویس پذیرایی چوبی با استقبال زیادی همراه شده است. این ظروف با ظاهر زیبا و جذابی که دارند، انتخاب مناسبی برای قرار گرفتن روی میز سالن پذیرایی هستند. دلیل محبوبیت این ظروف، طبیعی بودن منشا آن ها است.

خرید ظروف پذیرایی چوبی و استفاده از آن ها مزایای دیگری هم دارد که در این بخش از  راهنمای خرید ظروف سرو و پذیرایی به برخی از آنها اشاره می کنیم.

سبک بودن

بر خلاف تصور این ظروف بسیار سبک هستند و جابجایی دیس های چوبی بزرگ حتی توسط کودکان بسیار راحت انجام می گیرد.

بهداشتی بودن

استفاده از روکشی از روغن طبیعی باعث می شود که این ظروف به راحتی قابل شستشو باشند.

ماندگاری بالا

در صورت استفاده صحیح و رعایت نکات مربوط به شیوه  نگهداری آن ها، ماندگاری این ظروف بسیار بالا است.

خاصیت آنتی باکتریال

میکروب ها و باکتری ها روی سطح چوب رشد نمی کنند. در فرآیند تولید ظروف چوبی، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است.  بنابراین ظروف چوبی خاصیت آنتی باکتریال خود را حفظ کرده اند.

زیست تخریب پذیر بودن

این ظروف دوست دار محیط زیست هستند و به راحتی در طبیعت تجزیه می شوند و طرفداران محیط زیست علاقه زیادی به این نوع ظروف دارند.

استفاده از چوب های با کیفیت

برای تهیه این ظروف از چوب های درختانی مانند کاج، بامبو، گردو، بلوط و … استفاده می شود. در سالهای اخیر استفاده از ظروف تهیه شده از بامبو به خاطر داشتن ظاهری زیبا و منحصر به فرد رو به افزایش است. در ادامه مطلب در مورد این نوع ظرف ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

طرح های ظرف مخصوص پذیرایی از مهمان ها

ظرف های پذیرایی شامل بشقاب های غذاخوری و ظرف های مخصوص سرو دسر و میوه و … هستند و با توجه به اینکه ظرف های پذیرایی نقطه کانونی میز پذیرایی یا میز ناهار خوری محسوب می شوند از این رو بهتر است در انتخاب آن ها دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید.

اگر تمایل دارید ذوق و سلیقه خود را به مهمان هایتان نشان دهید بهتر است این مدل ظروف را از بین طرح ها با حاشیه زیبا انتخاب نمایید همچنین انتخاب رنگی مناسب برای ظرف از اهمیت زیادی برخودار می باشد. از انتخاب ظروف با طرح های شلوغ خودداری نمایید زیرا این طرح ها باعث می شوند تا اشتها کم شود و مهمان هایتان از سرو غذا در این ظرف ها لذت کافی را نبرند.

اگر شما در کابینت های آشپزخانه فضای کافی برای چیدن ظرف های پذیرایی را ندارید بهتر است مدل این ظرف ها را از بین طرح هایی انتخاب نمایید تا بتوانید علاوه بر استفاده روزانه از آن ها برای پذیرایی از مهمان هایتان نیز استفاده کنید.
 

انتخاب رنگی مناسب برای سرویس غذاخوری و ظروف میوه خوری و آجیل خوری و … از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما رنگ انواع ظروف مخصوص پذیرایی را از بین رنگ هایی انتخاب نمایید که با یکدیگر مطابقت بیشتری داشته باشند تا بعد از چیدن ظرف ها روی میز هارمونی رنگی مناسبی ایجاد شود.

توجه داشته باشید که ظرف های پذیرایی را بعد از هر بار استفاده باید به دقت بشویید و آن ها را خشک کنید و اگر لکه هایی روی ظرف ایجاد شده است باید لکه ها از روی ظرف پاک کنید.

انواع ظروف پذیرایی پرکاربرد

بشقاب تخت

از این بشقاب برای سرو غذای اصلی استفاده می گردد.

بشقاب میوه خوری

از بشقاب های میوه خوری برای پذیرایی از مهمان ها در مراسم رسمی و غیر رسمی استفاده می شود.

بشقاب کیک خوری

از بشقاب کیک خوری می توانید علاوه بر سرو کیک و شیرینی برای سرو صبحانه و کره و نان نیز استفاده کنید.

ظرف سوپ

ظروف مخصوص سرو سوپ دارای طرح هایی متفاوت می باشند و این ظرف ها باید گود باشند تا شما بتوانید غذاهای آبکی را درون آن ها به راحتی بریزید.

ظروف آجیل خوری

از ظروف آجیل خوری می توانید برای سرو آجیل و … استفاده کنید.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، امروزه قریب به هشت یا ده نوع متریال مختلف در تولید انواع ظروف غذاخوری به کار گرفته می‌شوند. برخی از آن‌ها مانند ظروف غذاخوری چوبی از محبوبیت و نفوذ پایین‌تری برخوردار بوده و برخی دیگر مانند ظروف چینی و ظروف سرامیکی بسیار محبوب و فراگیر هستند. به هر حال در پشت موفقیت هر یک از متریال‌ها و محصولات، برخی ویژگی‌های خاص و برتری‌های محسوس نهفته است که مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند. موضوع مهم این است که علاوه بر درک نقاط مثبت، در انتخاب و خرید انواع ظروف، چه داخلی و چه انواع ظروف غذاخوری خارجی، مزایا و معایب را در یک قاب مشاهده کرده و تصمیمی متعادل و مبتنی بر منطق اتخاذ کنیم. در نهایت باید تأکید کرد که هر یک از انواع سرویس غذاخوری، سوای جنسی که دارند، تنها در صورتی جذاب، اثرگذار و انتخاب ایده‌آلی برای میز غذای شما هستند که با کیفیت بالایی تولید شوند. پس با وجود علاقه به هر یک از این دسته‌ها، نباید از لزوم انتخاب محصولی مناسب و قابل اعتماد غافل شد.

  • سئو سامان
  • ۰
  • ۰

همانطور که از نام دستگاه قطعه شویی پیداست، یکی از دستگاه‌های مجهز تعمیرگاهی است که با استفاده از آن می‌توان انواع سیلندر خودروها و دیگر قطعات مکانیکی خودرو را شستشو داد. دستگاه قطعه شویی نام‌های دیگری مانند سیلندرشور، موتورشور، قطعه شوی، چربی گیر، دستگاه قطعه شور، قطعه شور موتور و … نیز دارد. دستگاه سیلندر شویی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها در تعمیرگاه‌های مجاز، مکانیکی‌ها، کارگاه‌های صنعتی و نمایندگی‌های خودرو است که برای شستشوی قطعات خودروهای سواری و ماشین سنگین استفاده می‌شود. دستگاه قطعه شویی برای شستشوی قطعات مکانیکی موتور خودرو، سیلندر خودرو و دیگر قطعاتی از خودرو که تمیز کردن آنها دشوار است، کاربرد دارد.

وقتی که تعمیرکاران خودرو یا صنعتگران به تعمیر یا تولید یک قطعه از موتور خودرو می‌پردازند برای اینکه براده‌ها، روغن‌های صنعتی، چربی و … از روی قطعه از بین بروند و جلوه تمیز و نو داشته باشد، قطعه را در دستگاه قطعه شوی می‌گذارند تا دستگاه در مدت کم با پاشش قوی آبگرم و مواد شوینده آن را تمیز کند و هرگونه روغن و چربی آن را از بین ببرد.

دستگاه قطعه شویی و چربی گیری

انواع دستگاه قطعه شویی

در ابتدا فرآیند قطعه شویی و چربی گیری توسط مکانیک مربوطه که مسئولیت تعمیر موتور خودرو را به عهده داشت صورت می گرفت و این امر با استفاد از موادی از جمله نفت، بنزین، مو گازوئیل صورت می پذیرفت ولی امروزه با وجود کارگاه های قطعه شویی مجهز به دستگاه قطعه شویی به راحتی این امر صورت می گیرد.

مکانیزم دستگاه قطعه شویی وچربی گیری به این صورت است که در پایین دستگاه مخزن آب و در وسط دستگاه صفحه گردان وجود دارد که قطعات سیلندر، سرسیلندرو سایر اجزای متورهای سبک و سنگین قرار گرفته و در داخل محفظه فشار آب داغ توسط پمپ بر روی قطعات می پاشد آب داخل مخزن توسط مشعل گرم شده و دمای آب به چیزی حدود 75 تا 85 درجه می رسد.

مواد دستگاه موتور شویی و چربی گیر

موادی که برای چربی گیری وقطعه شویی استفاده می شوند عموماً پودرهای قلیایی با PH حدود 12-13 می باشند این مواد باعث از بین رفتن چربی های سوخته و دوده های برروی قطعه شده و قطعه را به خوبی تمیز می کنند.

در اصلاح عمومی این مواد تحت عناوین :پودر چربی گیر، مواد قطعه شویی، پودر قطعه شویی، مواد موتور شویی، پودر موتورشویی، مواد موتور شویی و قطعه شویی، مواد سیلندر شویی، چربی گیر دوگانه، پودر دوگانه شور، مواد چربی گیردوگانه، پودر دستگاه قطعه شویی، مواد دستگاه قطعه شویی، آلومینیوم شور، پودر چربی گیر دوگانه و... در بازار یافت می شود.

کاربرد و روش کار دستگاه قطعه شویی یا سیلندر شویی چگونه است؟

فرآیند شستشو و چربی گیری قطعات در گذشته توسط مکانیک مربوطه با استفاده از موادی از جمله بنزین، نفت و گازوئیل انجام می‌شد که خوشبختانه امروزه این کار در تعمیرگاه‌ها و مکانیکی‌های کوچک و بزرگ می‌تواند توسط دستگاه قطعه شویی انجام گیرد.
روش کار دستگاه‌ قطعه شوی برای شستشو و چربی گیری قطعات اینگونه است که در قسمت پایین دستگاه مخزن آب و در وسط آن صفحه گردانی به شکل توری قرار دارد که قطعات مکانیک خودرو، سیلندر، سرسیلندر و دیگر قطعات موتورهای ماشین‌های سواری و سنگین روی آن قرار می‌گیرند و در داخل محفظه با فشار آب داغ که به وسیله پمپ روی قطعات پاشیده می‌شود، شسته می‌شوند. آب داخل مخزن توسط مشعل گرم شده و دمای آن حدودا به 75 تا 90 درجه سانتیگراد می‌رسد.
موادی که برای چربی‌گیری وقطعه ‌شویی به کار می‌روند معمولا پودرهای قلیایی با PH حدود 12-13 هستند. این مواد باعث از بین رفتن چربی‌های سوخته و دوده‌های روی قطعه شده و قطعه را به خوبی تمیز می‌کنند.

برای خرید دستگاه قطعه شویی چه نکاتی را باید مورد بررسی قرار دهید. در اینجا می خواهیم شما را با نکات مهمی در مورد دستگاه قطعه شویی آشنا کنیم. و هر آنچه در مورد این نوع دستگاه ها باید بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین اگر می خواهید در مورد انتخاب دستگاه قطعه شویی اطلاعاتی به دست آورید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 به ندرت می توان یک راه حل برای تمیز کردن تمام قطعات پیدا کرد. بنابراین لازم است تا با هر دستگاهی بیشتر قطعات مخصوص به خودش را شستشو دهید.

جمع بندی

هرچند ماشین آلات سطح ابتدایی، هنوز هم رایج است، سایر محصولات نیز پیشرفت کرده اند که قبلاً ویژگی های اختیاری یا بالائی نظیر کنترل PLC را به جای کلیدهای دستی قبلی، کلیدهای چرخشی استفاده می کردند.

همچنین واشرهای قطعات بدون آسیب رساندن قابل اطمینان کاربران هستند.

با این حال، روند خرید در انتخاب یک قطعه در دسته تجهیزات تمیزکاری طی سالها تغییر چندانی نکرده است. برای اطلاع از نحوه خرید دستگاه فطعه شویی باید به برخی سؤالات پاسخ داده شود، همچنین به خاطر داشته باشید درک چگونگی تغییر آنها در طول عمر تجهیزات به همان اندازه مهم است.

منبع: https://pwmiran.ir/

  • سئو سامان