سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

مطمئنا در زمان خرید ظروف پذیرایی ممکن است کمی احساس سردرگمی کنید به همین دلیل سعی کرده ام مقاله ای در رابطه با این موضوع بنویسم تا شما را با انواع ظروف پذیرایی جدید و بهترین برند های سرویس پذیرایی جدید آشنا کنم و امیدوارم این مقاله انتخاب را برای شما آسان تر کند

راهنمای خرید ظروف سرو و پذیرایی

ظروف پذیرایی یکی از انواع ظروفی هستند که کاربرد زیادی دارند. یک انتخاب خوب می تواند زیبایی منحصر به فردی را به میز پذیرایی شما از میهمانان تان اضافه کند. انواع مختلفی از ظروف پذیرایی در بازار وجود دارد که از نظر جنس، ویژگی، شکل و … تفاوت زیادی با هم دارند. به دلیل قیمت بالای این ظروف، قبل از هر اقدامی برای خرید با یک جستجوی ساده در اینترنت، راهنمای خرید ظروف سرو و پذیرایی را با دقت مطالعه کنید. همچنین می توانید با فروشنده ها در مورد ویژگی های این ظروف مشورت کنید و  فاکتورهای مهم را در هنگام خرید، در نظر بگیرید. در این مطلب سعی داریم چند مورد از ظروف پذیرایی پرطرفدار را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید ظروف پذیرایی جدید هستید این مقاله را از دست ندهید.


در این قسمت از  راهنمای خرید ظروف پذیرایی و سرو، ظروف چوبی  پذیرایی را مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از چوب برای ساخت ظروف پیشینه تاریخی دارد. در سال های اخیر استفاده از ظروف چوبی به خصوص سرویس پذیرایی چوبی با استقبال زیادی همراه شده است. این ظروف با ظاهر زیبا و جذابی که دارند، انتخاب مناسبی برای قرار گرفتن روی میز سالن پذیرایی هستند. دلیل محبوبیت این ظروف، طبیعی بودن منشا آن ها است.

خرید ظروف پذیرایی چوبی و استفاده از آن ها مزایای دیگری هم دارد که در این بخش از  راهنمای خرید ظروف سرو و پذیرایی به برخی از آنها اشاره می کنیم.

سبک بودن

بر خلاف تصور این ظروف بسیار سبک هستند و جابجایی دیس های چوبی بزرگ حتی توسط کودکان بسیار راحت انجام می گیرد.

بهداشتی بودن

استفاده از روکشی از روغن طبیعی باعث می شود که این ظروف به راحتی قابل شستشو باشند.

ماندگاری بالا

در صورت استفاده صحیح و رعایت نکات مربوط به شیوه  نگهداری آن ها، ماندگاری این ظروف بسیار بالا است.

خاصیت آنتی باکتریال

میکروب ها و باکتری ها روی سطح چوب رشد نمی کنند. در فرآیند تولید ظروف چوبی، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است.  بنابراین ظروف چوبی خاصیت آنتی باکتریال خود را حفظ کرده اند.

زیست تخریب پذیر بودن

این ظروف دوست دار محیط زیست هستند و به راحتی در طبیعت تجزیه می شوند و طرفداران محیط زیست علاقه زیادی به این نوع ظروف دارند.

استفاده از چوب های با کیفیت

برای تهیه این ظروف از چوب های درختانی مانند کاج، بامبو، گردو، بلوط و … استفاده می شود. در سالهای اخیر استفاده از ظروف تهیه شده از بامبو به خاطر داشتن ظاهری زیبا و منحصر به فرد رو به افزایش است. در ادامه مطلب در مورد این نوع ظرف ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

طرح های ظرف مخصوص پذیرایی از مهمان ها

ظرف های پذیرایی شامل بشقاب های غذاخوری و ظرف های مخصوص سرو دسر و میوه و … هستند و با توجه به اینکه ظرف های پذیرایی نقطه کانونی میز پذیرایی یا میز ناهار خوری محسوب می شوند از این رو بهتر است در انتخاب آن ها دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید.

اگر تمایل دارید ذوق و سلیقه خود را به مهمان هایتان نشان دهید بهتر است این مدل ظروف را از بین طرح ها با حاشیه زیبا انتخاب نمایید همچنین انتخاب رنگی مناسب برای ظرف از اهمیت زیادی برخودار می باشد. از انتخاب ظروف با طرح های شلوغ خودداری نمایید زیرا این طرح ها باعث می شوند تا اشتها کم شود و مهمان هایتان از سرو غذا در این ظرف ها لذت کافی را نبرند.

اگر شما در کابینت های آشپزخانه فضای کافی برای چیدن ظرف های پذیرایی را ندارید بهتر است مدل این ظرف ها را از بین طرح هایی انتخاب نمایید تا بتوانید علاوه بر استفاده روزانه از آن ها برای پذیرایی از مهمان هایتان نیز استفاده کنید.
 

انتخاب رنگی مناسب برای سرویس غذاخوری و ظروف میوه خوری و آجیل خوری و … از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما رنگ انواع ظروف مخصوص پذیرایی را از بین رنگ هایی انتخاب نمایید که با یکدیگر مطابقت بیشتری داشته باشند تا بعد از چیدن ظرف ها روی میز هارمونی رنگی مناسبی ایجاد شود.

توجه داشته باشید که ظرف های پذیرایی را بعد از هر بار استفاده باید به دقت بشویید و آن ها را خشک کنید و اگر لکه هایی روی ظرف ایجاد شده است باید لکه ها از روی ظرف پاک کنید.

انواع ظروف پذیرایی پرکاربرد

بشقاب تخت

از این بشقاب برای سرو غذای اصلی استفاده می گردد.

بشقاب میوه خوری

از بشقاب های میوه خوری برای پذیرایی از مهمان ها در مراسم رسمی و غیر رسمی استفاده می شود.

بشقاب کیک خوری

از بشقاب کیک خوری می توانید علاوه بر سرو کیک و شیرینی برای سرو صبحانه و کره و نان نیز استفاده کنید.

ظرف سوپ

ظروف مخصوص سرو سوپ دارای طرح هایی متفاوت می باشند و این ظرف ها باید گود باشند تا شما بتوانید غذاهای آبکی را درون آن ها به راحتی بریزید.

ظروف آجیل خوری

از ظروف آجیل خوری می توانید برای سرو آجیل و … استفاده کنید.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، امروزه قریب به هشت یا ده نوع متریال مختلف در تولید انواع ظروف غذاخوری به کار گرفته می‌شوند. برخی از آن‌ها مانند ظروف غذاخوری چوبی از محبوبیت و نفوذ پایین‌تری برخوردار بوده و برخی دیگر مانند ظروف چینی و ظروف سرامیکی بسیار محبوب و فراگیر هستند. به هر حال در پشت موفقیت هر یک از متریال‌ها و محصولات، برخی ویژگی‌های خاص و برتری‌های محسوس نهفته است که مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند. موضوع مهم این است که علاوه بر درک نقاط مثبت، در انتخاب و خرید انواع ظروف، چه داخلی و چه انواع ظروف غذاخوری خارجی، مزایا و معایب را در یک قاب مشاهده کرده و تصمیمی متعادل و مبتنی بر منطق اتخاذ کنیم. در نهایت باید تأکید کرد که هر یک از انواع سرویس غذاخوری، سوای جنسی که دارند، تنها در صورتی جذاب، اثرگذار و انتخاب ایده‌آلی برای میز غذای شما هستند که با کیفیت بالایی تولید شوند. پس با وجود علاقه به هر یک از این دسته‌ها، نباید از لزوم انتخاب محصولی مناسب و قابل اعتماد غافل شد.

  • ۰۱/۰۹/۱۲
  • سئو سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی