سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

پالت پلاستیکی چیست؟

پالت‌ به وسیله ‌ای گفته می‌شود که برای انبار کردن اشیاء یا انتقال کالا ها توسط جک دستی و یا لیفتراک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در انبارهای خود می توانید پالت های پلاستیکی را در زیر کالاها قرار دهید تا آن ها را دور از زمین و رطوبت نگه دارید و از آسیب دیدن کالاها جلوگیری کنید. این پالت ها ورودی هایی دارند که جابجایی کالا با لیفتراک را بسیار راحت می کنند. همچنین می توانید برای نظم داشتن کالاها در انبار از پالت های پلاستیکی استفاده کنید. و با تفکیک رنگ پالت ها، کالاهای خود را دسته بندی کنید.

ویژگی‌های پالت پلاستیکی چیست؟

 به مراتب آنچه که باعث دوام و ماندگاری طولانی مدت پالت ها می‌شود، جنس مرغوب و پلاستیکی آن است. توجه داشته باشید که می‌توانید پالت‌ پلاستیکی را حتی به منظور نگهداری بارهای آرایشی و بهداشتی یا حتی مواد غذایی استفاده کنید. در ‌واقع جنس پلاستیک نه تنها باکتری‌ها را به خود جذب نمی‌کند، بلکه برای محیط زیست خطری نداشته و به راحتی بازیافت می‌شود. از سوی دیگر وزن سبک پالت‌ها به گونه‌ای است که می‌توان به سادگی آن را حمل کرد. شما می‌توانید با توجه به انتخاب نوع پالت پلاستیکی، آن را به دفعات استفاده کنید. هرچند که نوع یکبار مصرف آن نیز با عنوان پالت لایت در بازار به فروش می‌رسد. ناگفته نماند که طراحی خاص و کاربردی پالت‌ها برای نگه داشتن انواع کالاهای گوناگون از دیگر ویژگی‌های پالت‌های پلاستیکی محسوب می‌شود. این تنوع بالا را می توانید در پترو پالت کاسپین تولید کننده پالت بصورت تخصصی پیدا کنید.

انواع پالت پلاستیکی
از آنجایی که پلاستیک قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد، می‌توان به وسیله آن انواع متنوعی از پالت‌ها را با خصوصیات مختلف تولید کرد. ما در ادامه به معرفی چند نمونه از پالت‌های پلاستیکی پرکاربرد می‌پردازیم.

پالت پایه دار پلاستیکی
 پایه موجود در این نوع پالت باعث می‌شود که شما بتوانید تعدادی از پالت‌ها را روی هم قرار دهید و از فضا موجود در انبار یا فروشگاه بیشترین استفاده را کنید. این نوع پالت سقف ندارند و با قرار گرفتن روی هم دسترسی به طبقات مختلف از بین نمی‌رود. در این حالت شما می توانید به ارتفاع مورد نظر پالت‌ها را روی هم بچینید و به راحتی از محصولات درون آن استفاده کنید.

پالت کشویی پلاستیکی
پالت‌های کشویی همانطور که از نامشان پیداست به صورت کشوهای مختلف بر روی هم قرار می‌گیرند و محصولات تولید شده درون هر یک از این کشوها نگهداری می‌شوند. معمولا این نوع پالت برای محصولات دارویی و حساس به آلودگی محیط کاربرد دارند تا از گرد و غبار و آسیب‌های احتمالی در امان باشند. در استفاده از این نوع پالت شما می‌توانید از هر کشو و وسایل آن به صورت مستقل استفاده کنید و دیگر محصولات را جابه‌جا نکنید.

پالت پلاستیکی قابل حمل
 این نوع پالت یکی از پرمصرف‌ترین محصولات پلاستیکی برای حمل کالا است که در صنایع متنوعی کاربرد دارد و امکان حمل سالم محصولات را فراهم می‌کند. این نوع پالت با وزن کم و استحکام بالا مقاومت زیادی در برابر جابه‌جایی و ضربه به هنگام حرکت ماشین‌های انتقال دهنده دارند. به همین دلیل در انتقال محصولات غذایی، حمل تجهیزات تکنسین‌ها و... کاربرد دارند.

جمع‌بندی

بدون شک امتیازهای شاخص پالت‌های پلاستیکی به عنوان یکی از ضروری‌ترین ابزارهای انبارداری بی شمار است. انعطاف پذیری بالا، ماندگاری طولانی مدت و عمل‌کرد قابل توجه تنها بخشی از مشخصات فنی پالت‌های پلاستیکی محسوب می‌شود. پالت‌های پلاستیکی نیاز کاری شما را اعم از نگهداری کالا، چیدمان و دسته بندی کالاها را برآورده می‌کند. همچنین به دلیل بهداشتی بودن پالت‌های پلاستیکی، از آن به وفور در صنایع غذایی استفاده می‌شود. تقریباً لازمه تمامی انبارها وجود همین پالت‌های پلاستیکی است که سبب تفکیک کالاها می‌شود.

منبع: https://sahandplastic.ir/

  • ۰۲/۰۱/۱۰
  • سئو سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی