سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

همانطور که از نام دستگاه قطعه شویی پیداست، یکی از دستگاه‌های مجهز تعمیرگاهی است که با استفاده از آن می‌توان انواع سیلندر خودروها و دیگر قطعات مکانیکی خودرو را شستشو داد. دستگاه قطعه شویی نام‌های دیگری مانند سیلندرشور، موتورشور، قطعه شوی، چربی گیر، دستگاه قطعه شور، قطعه شور موتور و … نیز دارد. دستگاه سیلندر شویی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها در تعمیرگاه‌های مجاز، مکانیکی‌ها، کارگاه‌های صنعتی و نمایندگی‌های خودرو است که برای شستشوی قطعات خودروهای سواری و ماشین سنگین استفاده می‌شود. دستگاه قطعه شویی برای شستشوی قطعات مکانیکی موتور خودرو، سیلندر خودرو و دیگر قطعاتی از خودرو که تمیز کردن آنها دشوار است، کاربرد دارد.

وقتی که تعمیرکاران خودرو یا صنعتگران به تعمیر یا تولید یک قطعه از موتور خودرو می‌پردازند برای اینکه براده‌ها، روغن‌های صنعتی، چربی و … از روی قطعه از بین بروند و جلوه تمیز و نو داشته باشد، قطعه را در دستگاه قطعه شوی می‌گذارند تا دستگاه در مدت کم با پاشش قوی آبگرم و مواد شوینده آن را تمیز کند و هرگونه روغن و چربی آن را از بین ببرد.

دستگاه قطعه شویی و چربی گیری

انواع دستگاه قطعه شویی

در ابتدا فرآیند قطعه شویی و چربی گیری توسط مکانیک مربوطه که مسئولیت تعمیر موتور خودرو را به عهده داشت صورت می گرفت و این امر با استفاد از موادی از جمله نفت، بنزین، مو گازوئیل صورت می پذیرفت ولی امروزه با وجود کارگاه های قطعه شویی مجهز به دستگاه قطعه شویی به راحتی این امر صورت می گیرد.

مکانیزم دستگاه قطعه شویی وچربی گیری به این صورت است که در پایین دستگاه مخزن آب و در وسط دستگاه صفحه گردان وجود دارد که قطعات سیلندر، سرسیلندرو سایر اجزای متورهای سبک و سنگین قرار گرفته و در داخل محفظه فشار آب داغ توسط پمپ بر روی قطعات می پاشد آب داخل مخزن توسط مشعل گرم شده و دمای آب به چیزی حدود 75 تا 85 درجه می رسد.

مواد دستگاه موتور شویی و چربی گیر

موادی که برای چربی گیری وقطعه شویی استفاده می شوند عموماً پودرهای قلیایی با PH حدود 12-13 می باشند این مواد باعث از بین رفتن چربی های سوخته و دوده های برروی قطعه شده و قطعه را به خوبی تمیز می کنند.

در اصلاح عمومی این مواد تحت عناوین :پودر چربی گیر، مواد قطعه شویی، پودر قطعه شویی، مواد موتور شویی، پودر موتورشویی، مواد موتور شویی و قطعه شویی، مواد سیلندر شویی، چربی گیر دوگانه، پودر دوگانه شور، مواد چربی گیردوگانه، پودر دستگاه قطعه شویی، مواد دستگاه قطعه شویی، آلومینیوم شور، پودر چربی گیر دوگانه و... در بازار یافت می شود.

کاربرد و روش کار دستگاه قطعه شویی یا سیلندر شویی چگونه است؟

فرآیند شستشو و چربی گیری قطعات در گذشته توسط مکانیک مربوطه با استفاده از موادی از جمله بنزین، نفت و گازوئیل انجام می‌شد که خوشبختانه امروزه این کار در تعمیرگاه‌ها و مکانیکی‌های کوچک و بزرگ می‌تواند توسط دستگاه قطعه شویی انجام گیرد.
روش کار دستگاه‌ قطعه شوی برای شستشو و چربی گیری قطعات اینگونه است که در قسمت پایین دستگاه مخزن آب و در وسط آن صفحه گردانی به شکل توری قرار دارد که قطعات مکانیک خودرو، سیلندر، سرسیلندر و دیگر قطعات موتورهای ماشین‌های سواری و سنگین روی آن قرار می‌گیرند و در داخل محفظه با فشار آب داغ که به وسیله پمپ روی قطعات پاشیده می‌شود، شسته می‌شوند. آب داخل مخزن توسط مشعل گرم شده و دمای آن حدودا به 75 تا 90 درجه سانتیگراد می‌رسد.
موادی که برای چربی‌گیری وقطعه ‌شویی به کار می‌روند معمولا پودرهای قلیایی با PH حدود 12-13 هستند. این مواد باعث از بین رفتن چربی‌های سوخته و دوده‌های روی قطعه شده و قطعه را به خوبی تمیز می‌کنند.

برای خرید دستگاه قطعه شویی چه نکاتی را باید مورد بررسی قرار دهید. در اینجا می خواهیم شما را با نکات مهمی در مورد دستگاه قطعه شویی آشنا کنیم. و هر آنچه در مورد این نوع دستگاه ها باید بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین اگر می خواهید در مورد انتخاب دستگاه قطعه شویی اطلاعاتی به دست آورید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 به ندرت می توان یک راه حل برای تمیز کردن تمام قطعات پیدا کرد. بنابراین لازم است تا با هر دستگاهی بیشتر قطعات مخصوص به خودش را شستشو دهید.

جمع بندی

هرچند ماشین آلات سطح ابتدایی، هنوز هم رایج است، سایر محصولات نیز پیشرفت کرده اند که قبلاً ویژگی های اختیاری یا بالائی نظیر کنترل PLC را به جای کلیدهای دستی قبلی، کلیدهای چرخشی استفاده می کردند.

همچنین واشرهای قطعات بدون آسیب رساندن قابل اطمینان کاربران هستند.

با این حال، روند خرید در انتخاب یک قطعه در دسته تجهیزات تمیزکاری طی سالها تغییر چندانی نکرده است. برای اطلاع از نحوه خرید دستگاه فطعه شویی باید به برخی سؤالات پاسخ داده شود، همچنین به خاطر داشته باشید درک چگونگی تغییر آنها در طول عمر تجهیزات به همان اندازه مهم است.

منبع: https://pwmiran.ir/

  • ۰۱/۰۹/۱۲
  • سئو سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی