سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

پالت‌ها وسیله‌ای هستند که برای انبار کردن کالاها یا جابجایی آن‌ها بوسیله لیفتراک یا جک دستی استفاده می‌شوند. پالت‌ها در سه نوع پالت پلاستیکی ، پالت چوبی و فلزی وجود دارند. می‌توانید در زیر کالاها از پالت‌ها استفاده کنید تا کالاهای شما دور از زمین و رطوبت قرار گیرد تا آسیبی به آن‌ها نرسد. پالت‌های پلاستیکی دارای ورودی‌هایی است که جابجایی کالا را با لیفتراک آسان می‌کند. علاوه بر استفاده پالت‌ها در حمل و نقل، می‌توانید از آن‌ها برای منظم کردن کالاها در انبار و دسته بندی آن‌ها استفاده کنید.

کاربرد پالت‌های پلاستیکی
به دلیل استریلیزه شدن پالت‌های پلاستیکی و عدم نفوذ حشرات و جوندگان، این پالت‌ها در صنایع غذایی کاربرد ویژه‌ای دارند و بیشتر استفاده می‌شوند. از این پالت‌ها بیشتر در شهرهای شمالی و جنوبی کشور که رطوبت زیادی وجود دارد استفاده می شود به دلیل این که پالت‌ پلاستیکی مشکل پوسیدگی و زنگ زدگی ندارند. از جمله مکان‌هایی که پالت‌های پلاستیکی در آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:

سردخانه‌ها
انبارهای نگهداری مواد غذایی و کالا
صنایع غذایی
صنایع آرایشی و بهداشتی
اسکله‌ها و محل‌های بارگیری
تهیه و تولید و عرضه کالاهای کاغذی

انواع کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع مختلف
به طور جامع باید بدانید که خرید پالت‌ باعث شده‌اند تا بسیاری از کارها با سرعت و راحتی بیشتر در صنایع مختلف انجام شود. در ادامه کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کاربرد پالت پلاستیکی صنعتی
پالت‌های پلاستیکی به دلیل جدیدتر بودن و قیمت کمتر نسبت به پالت‌های چوبی و فلزی، در صنایع مختلفی مانند غذا، اسکله و … کاربرد دارند. این پالت‌ها با مقاومت بسیار خوب خود، می‌توانند بار سنگین را تحمل کنند. علاوه این، به دلیل وزن سبک خود، قابلیت جابه‌جایی راحت‌تری نیز دارند و در برابر مایعات و حشرات نیز، نفوذناپذیر هستند.

کاربرد پالت پلاستیکی در مرغ داری
یکی از انواع کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع مختلف، استفاده از آن‌ها در مرغ‌داری است. یکی از ویژگی‌های پالت پلاستیکی این است که آسیبی به کالا وارد نمی‌کنند و این مورد برای استفاده در مرغ‌داری که موجود زنده در آن قرار می‌گرد، ایده‌آل است. فرضا اگر از پالت فلزی استفاده شود، امکان آسیب به مرغ وجود دارد و باعث خسارت می‌شود. از نکات مهمی که در استفاده از پالت پلاستیکی در مرغ‌داری وجود دارد، امکان شستشو و ضدعفونی آن است که این مورد نیز باعث می‌شود تا آلودگی به داخل مرغداری وارد نشود.

کاربرد پالت پلاستیکی صنعتی
کاربرد پالت پلاستیکی در انبار داری
در گذشته برای انبار محصولات از پالت‌های چوبی  فلزی استفاده می‌شد که باعث زنگ زدگی، آسیب رسیدن به محصول، جمع شدن حشرات و .. بود. اما در حال حاضر پالت‌های پلاستیکی، جایگزین آن‌ها شده‌اند تا با ماندگاری بیشتر، آسیب را به حداقل برسانند. یکی از انواع کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع مختلف را می‌توان صنعت انبارداری دانست که بسیار رایج است.

کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت بهداشتی و غذایی
یکی دیگر از انواع کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع مختلف مانند صنایع دارویی و بهداشتی و همچنین غذایی است. برای نگهداری از محصولات دارویی و چیدمان آن‌ها، استفاده از پالت پلاستیکی بهترین گزینه است زیرا استفاده از انواع دیگر پالت مانند پالت چوبی و فلزی، ممنوع است زیرا ممکن است آلوده باشند و باعث تکثیر باکتری و ویروس شوند. از طرفی،  چون پالت‌های پلاستیکی امکان شستشو و ضدعفونی نیز دارند، برای این نوع صنایع اهمیت ویژه‌ای دارند.

کاربرد پالت پلاستیک در سردخانه
استفاده از پالت پلاستیکی که جنبه بهداشتی بالایی دارد، در سردخانه‌ها که دمای آن زیر صفر است؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نگهداری انواع گوشت مرغ و قرمز در سردخانه‌ها، نیاز به استفاده از پالت پلاستیکی است زیرا علاوه بر بهداشتی بودن، بسیار اقتصادی نیز هستند.

یکی دیگر از انواع کاربرد پالا پلاستیکی در صنایع مختلف در سردخانه‌های میوه و سبزیجات است. وزن سبک این پالت‌ها باعث جابه‌حایی راحت آن‌ها است که به شما در حمل‌ونقل آسان کمک می‌کند. دوام این پالت‌ها، یکی دیگر از دلایل انتخاب آن‌ها در سردخانه میوه و سبزیجات است و علاوه بر این، جز دستورالعمل تاسیس سردخانه‌ها نیز استفاده از پالت پلاستیکی ذکر شده است. جالب است بدانید که قبلا از پالت سبد چوبی برای حمل‌ونقل میوه استفاده می‌شد اما چون چوب باعث تجمع حشرات و آلودگی می‌شد، پالت پلاستیکی را جایگزین آن کردند.

جمع بندی

پالت پلاستیکی یکی از محصولات پلاستیکی پرکاربرد است که امروزه علاوه بر کارخانه، کارگاه و فروشگاه در منازل شخصی هم کاربرد دارد. این پالت‌های پلاستیکی کمک زیادی به انبارداری و قفسه بندی محصولات می‌کنند، به طوری که شما با استفاده از این محصول دیگر وسیله‌ای را گم نمی‌کنید.

منبع: https://sahandplastic.ir/

  • ۰۲/۰۱/۱۰
  • سئو سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی