سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

پالت ابزاری برای انبار کردن محصولات مختلف و جا به جایی آن ها است که در انواع چوبی، فلزی و پلاستیکی وجود دارد. در این مقاله ما قصد داریم عمر پالت‌های پلاستیکی و عوامل موثر بر آن‌ها را بررسی کنیم تا در خرید پالت پلاستیکی بتوانید عمر آن را نیز در نظر گرفته و بهترین پالت را برای کار خود انتخاب کنید.

عمر مفید و دوام پالت پلاستیکی چه قدر است؟
عمر مفید و طول عمر پالت های پلاستیکی بستگی به تعداد جا به جایی هایی این پالت ها دارد. در واقع باید گفت که جا به جایی های پالت های پلاستیکی بر طول عمر این پالت ها تاثیرگذار می باشد. همچنین جنس پالت پلاستیکی نیز بر طول عمر و دوام پالت های پلاستیکی بسیار تاثیرگذار می باشند و با خرید پالت های پلاستیکی با کیفیت می توانید تا سالیان سال از این پالت های پلاستیکی استفاده کنید.

پالت پلاستیکی می توانند حتی تا 30 سفر را نیز طی کنند و همچنان کارایی های خود را داشته باشند. به همین منظور فروشندگان پالت های پلاستیکی ضمانت 1 الی 3 ساله را به مشتریان خود می دهند. بررسی ها نشان می دهد که بیشترین دلیل صدمه دیدن پالت پلاستیکی در نحوه جابجایی آن می باشد. اگر پالت به شکلی صحیح و با دقت جابجا شود تعداد سفرهای آن را تا ۴۰ مورد می توان افزایش داد. اگر یک پالت پلاستیکی دائما در حال جابجایی باشد عمر مفید آن ۳ تا ۵ سال خواهد بود و اگر در یک جا ثابت باشد مدت به مراتب بیشتری عمر می کند.

آیا پالت های پلاستیکی پوسیده می شوند؟

بر خلاف پالت های چوبی که در صورت قرار گرفتن در معرض عناصر ممکن است تخریب یا پوسیده شوند، پالت های پلاستیکی به سرنوشت مشابهی دچار نمی شوند. غیر معمول نیست که پالت های پلاستیکی در خارج از خانه نگهداری شوند و موادی که از آنها ساخته شده اند در معرض انواع مختلف آب و هوا قرار نگیرند. این ویژگی آنها را به راه حل ایده آل برای هر کسب و کاری با فضای ذخیره سازی داخلی محدود تبدیل می کند.

علاوه بر این، آنها مستعد هجوم نیستند که همچنین عمر پالت ها را طولانی می کند. هنگامی که یک پالت چوبی آلوده می شود، ساختار فیزیکی آن می تواند به سرعت خراب شود و پالت ها را برای هدف نامناسب کند و در نتیجه به طول عمر آن پایان دهد.

انعطاف پذیری آنها در برابر قالب، پوسیدگی و هجوم به این معنی است که پالت های پلاستیکی می توانند طول عمر بسیار طولانی تری داشته باشند، به این معنی که آنها می توانند سرمایه گذاری مفیدتری برای کسب و کار شما باشند.

چند بار می توان از یک پالت پلاستیکی استفاده مجدد کرد؟

همانطور که گفته شد، متوسط طول عمر یک پالت پلاستیکی 8-10 سال است. طول آن معمولاً دو برابر یک پالت چوبی است. این همچنین در تعداد متوسط سفرهایی که این پالت ها می توانند انجام دهند نشان داده می شود.
پالت های پلاستیکی به دلیل دوام زیاد و مقاومت محکم در برابر سایش و پارگی، می توانند تعداد 80-120 سفر را با ظرفیت بار کامل انجام دهند. این بین 4 تا 6 برابر تعداد سفرهایی است که یک پالت چوبی متوسط می تواند انجام دهد، که در حدود 20 سفر است.
بنابراین، برای مشاغل طولانی مدت که حمل و نقل زیادی را انجام می دهند، این احتمال وجود دارد که پالت های پلاستیکی سرمایه گذاری مناسب تری باشند.

با توجه به تمرکز فعلی بر محیط زیست، بسیاری تصور می کنند که پالت های چوبی دوستدار محیط زیست ترین گزینه هنگام انتخاب پالت هستند. با این حال، پالت های پلاستیکی از مواد کاملاً قابل بازیافت ساخته می شوند. این بدان معناست که حتی زمانی که پالت‌های پلاستیکی شما به پایان عمر کاری خود می‌رسند، بازیافت می‌شوند و تاثیر آن بر محیط زیست کاهش می‌یابد.

سخن آخر

همانطور که بحث شد، پالت های پلاستیکی را می توان بین 60 تا 100 بار بیشتر از پالت های چوبی استفاده کرد، به این معنی که در حالی که هزینه اولیه بسیار بالاتر است، سرمایه گذاری به خودی خود پرداخت می شود.
پالت‌های پلاستیکی معمولاً از موادی ساخته می‌شوند که می‌توانند در پایان چرخه عمرشان بازیافت شوند، به این معنی که علاوه بر ماندگاری طولانی‌تر، گزینه‌ای سازگار با محیط زیست نیز هستند.

منبع: https://sahandplastic.ir/

  • ۰۲/۰۱/۱۰
  • سئو سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی