سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

اکسسوری های منزل و یا به اصلاح وسایل تزیینی و جانبی، به گروه های بسیار گسترده و متنوعی از وسایل و الحاقات فرعی گفته می شوند که جزء الزامات یک فضا و ساختمان نیستند ولی کیفیت، سطح چیدمان و دکوراسیون داخلی را ارتقا می دهند. دامنه مواردی که به عنوان اکسسوری در دکوراسیون داخلی به کار می روند بسیار گسترده است، تا جایی که برای شرح آن ها فقط جمله "موارد فرعی و غیر ضروری" می تواند همه موارد تحت عنوان اکسسوری را پوشش دهد. از این رو، استفاده از لامپ برای نوردهی یک الزام است و استفاده از آباژور و لوستر، انتخابی در راستای اضافه کردن اکسسوری به دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر به شمار می آید. 

اکسسوری های منزل و یا به اصلاح وسایل تزیینی و جانبی، به گروه های بسیار گسترده و متنوعی از وسایل و الحاقات فرعی گفته می شوند که جزء الزامات یک فضا و ساختمان نیستند ولی کیفیت، سطح چیدمان و دکوراسیون داخلی را ارتقا می دهند.
دامنه مواردی که به عنوان اکسسوری در دکوراسیون داخلی به کار می روند بسیار گسترده است، تا جایی که برای شرح آن ها فقط جمله "موارد فرعی و غیر ضروری" می تواند همه موارد تحت عنوان اکسسوری را پوشش دهد.


علت استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی

اولین دلیل، پر کردن فضا های خالی مابین وسایل در دکوراسیون داخلی است. این کاربرد و در کل به کارگیری اکسسوری، محدود به فضای خاصی نیست و هر موقعیت و فضایی را شامل می شود. کاربرد و نقش دیگر این محصولات، ایجاد پویایی و حرکت در دید بیننده و تلاش برای جلب توجه فرد است که در صورت انتخاب و چینش مناسب، حرکت چشم مخاطب را هدایت کرده و به نواحی خاصی معطوف می کند. این کار در فضا سازی و دیگر اهداف طراحان، اهمیت زیادی دارد.
علاوه بر موارد ذکر شده، اکسسوری ها در کنار جنبه زیبایی و هدایت بصری، می توانند مزایای دیگری داشته و کاربردی نیز باشند. برای مثال گلدان های گیاه هان مختلف، علاوه بر زیبایی دهی به تغییر روحیه و تصفیه هوا کمک می کنند. این ویژگی در کنار امکان استفاده از آن ها در هر فضایی، به زیبا تر شدن هرچه بیشتر دکوراسیون های فضا های داخلی کمک زیادی می کند.


نکات مهم در زمینه انتخاب اکسسوری برای دکوراسیون داخلی

مهم ترین و کلی ترین نکته در مورد اکسسوری ها و خرید و فروش عمده اکسسوری منزل انتخاب فرم متناسب، ابعاد و رنگ و جنس مناسب، سبک هماهنگ و محل درست قرارگیری آن است که بتواند بیشترین هماهنگی و تعادل را حفظ کند. رعایت این موارد به حدی مهم می باشد که در صورت رعایت نکردن، زیبایی محیط را از بین برده و دکوراسیونی با نمای غیر جذاب به نمایش می گذارداکسسوری ها بستر مناسبی برای انتخاب های جسورانه، تلفیق خلاقیت با محیط و القای ویژگی های شخصیتی افراد به فضای مورد نظر هستند و می توانند امضای شخصیت و روحیه افراد باشند. این تاثیرگذاری، حس تعلق و راحتی را منتقل می کند و فرد از حضور در فضای مورد نظر، لذت می برد. از رایج ترین آن ها می توان به گلدان های گیاهان، تابلو ها، مجسمه ها، کوسن، رومیزی، شمع، اشیای یادگاری و سایر المان های طبیعی و مصنوعی دکوراتیو اشاره کرد.

گیاهان و درختچه های آپارتمانی

گل ها و گیاهان از گذشته تاکنون در دکوراسیون داخلی خانه ها جایگاه ویژه ای دارند و می توانند جلوه ای خاص و بی نظیر را برای خانه ها به وجود بیاورند. این عناصر طبیعی پیوندی شگفت انگیز میان زندگی صنعتی و طبیعت برقرار می کنند و شادی و سرزندگی را به فضا اضافه می کنند. گیاهان و درختچه های آپارتمانی را می توان تقریبا در هر مکانی از خانه و یا آپارتمان قرار داد، به شرط آن که از نور کافی برخوردار شوند و محیط خانه برای رشد آن ها مساعد باشد.
 
روش‌های خلاقانه گیاهان 

از گیاهان می توان برای پر کردن فضای پنجره و یا به عنوان تقسیم کننده اتاق استفاده کرد. گیاهان باید بر اساس تنوع، شکل و علاقه به عنوان اکسسوری انتخاب شوند. گیاهان تازه و درختچه های زیبا باید در ظروف جذاب قرار بگیرند تا طرح و رنگ آن ها زیبایی اتاق خانه شما را تکمیل کند.
روش‌های خلاقانه و جالبی برای استفاده از گیاهان در طراحی داخلی وجود دارد، اما بهترین روش‌ که جنبه‌ کاربردی و تزئینی گیاهان را هم زمان مد نظر قرار می‌دهد، استفاده از گلدان‌های کوچک و آویزان کردن آن‌ها روی دیوار خانه است.
 
وجودگیاهان در خانه ها ضروری هستند

این گلدان های آویز در آشپزخانه ها کاربرد ویژه ای دارند، چرا که هنگام آشپزی سبزی مورد نظر شما در دسترس است. همچنین گیاهان قادر به تصفیه هوا هستند و با توجه به این که آلودگی هوا مشکل عمده در شهرهای بزرگ است،وجود آن ها در خانه ها ضروری است. گیاهان علاوه بر زیبایی تاثیر فراوانی در روحیه افراد نیز دارند.
 
مجسمه ها و آویزهای هنری

یکی از موثرترین عناصری که در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش دارد، تندیس و مجسمه است، البته با این شرط که از مجسمه مناسب در خانه استفاده شود. از مجسمه ها می توان به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کرد. مجسمه های تزئینی می توانند یک دکوراسیون جذاب و ایده آل را برای شما به ارمغان بیاورند.
مجسمه ها می توانند از مواد مختلفی مانند سنگ، چوب، فلز، عاج فیل، سفال، پلاستیک، سرامیک و یا شیشه و در اشکال و اندازه های مختلف ساخته شوند. 
 
هنگام انتخاب مجسمه ها و آویزهای هنری

هنگام انتخاب مجسمه ها اغلب به دنبال طرح های زیبا هستید، اما علاوه بر زیبایی، کیفیت بالا و جنس اصل نیز اهمیت فراوانی دارد. اگر شما هم یکی از علاقمندان به مجسمه در دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، باید بدانید مجسمه ای مناسب خانه شما است که با سایر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد؛ شما می توانید با توجه به سبک و سیاق سایر عناصر موجود در خانه، مجسمه مناسب را انتخاب کنید.
 
اکسسوری متفرقه

شما می توانید از پرندگان برای زیبایی و جذابیت خانه تان کمک بگیرید و احساس یک باغ را به خانه خود منتقل کنید. اضافه کردن هر عنصری از طبیعت به دکوراسیون داخلی، حس و حالی منحصر به فرد را رقم می زند.
ظروف قدیمی، سینی ها، سماور ذغالی، صنایع دستی شهرهای مختلف، آبنما و غیره می توانند به عنوان اکسسوری، جذابیت خانه شما را بالا ببرند. بسته به نوع سلیقه و علاقه افراد، می توان لوازم جانبی متعددی را در خانه در نظر گرفت.
 
نکات پایانی

لوازم جانبی باید در نقاط مهم و تاثیر گذار اتاق قرار بگیرند تا به عنوان یک نقطه کانونی مورد توجه قرار بگیرند و چشم ها را خیره کنند. طراحان می توانند با هماهنگ کردن رنگ و اشکال اکسسوری با سایر عناصر موجود در اتاق، فضایی واحد و یکپارچه را تدارک ببینند. اکسسوری ها زمانی زیباتر جلوه می کنند که در یک خط مستقیم قرار نگیرند و به صورت پراکنده مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: پخش جهانی

  • ۰۱/۱۱/۰۶
  • سئو سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی