سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه یا قفسه ی آشپزخانه در واقع سبک کلی دکوراسیون هر آشپزخانه‌ای تأثیر مستقیمی بر روی دیگر قسمت‌های خانه دارد و در آشپزخانه اولین چیزی که همیشه به چشم بیننده می‌آید قطعا طراحی باکس ها و کابینت‌های آشپزخانه می‌باشد. کابنت های آشپزخانه در انواع مختلف فلزی، کلاسیک، مدرن و در انواع رنگ های مختلف اعم از سفید و قهوه ای و یا کرم در بازارا یافت می شوند.

به همین دلیل کابینت‌ها نقطه کانونی آشپزخانه ها محسوب می‌شوند از این رو باید در انتخاب جنس کابینت آشپزخانه دقت فراوانی به خرج دهید چرا که کابینت‌ها علاوه بر اینکه بخش مهمی از دکوراسیون داخلی هر سازه‌ای را تشکیل می‌دهند در صورت خراب شدن یا دمده شدن تعویض کردن آن‌ها بسیار پرهزینه و پر زحمت خواهد بود .

بنابراین قبل از اقدام به خرید کابینت در مورد انواع جنس‌های مختلف به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید مناسب ترین و بهترین جنس را انتخاب کنید . ممکن است سلیقه‌ی شما سبک‌های  کابینت آشپزخانه کلاسیک باشد یا سبک مدرن آن ، این موضوع چندان اهمیتی ندارد چون یک امر سلیقه‌ای می‌باشد اما چیزی که بسیار حائز اهمیت است جنس کابینت می‌باشد.

یکی از اصل‌های انتخاب جنس کابینت، دوام و کیفیت آن است علاوه بر این فضای آشپزخانه‌ی شما نیز می‌تواند عامل مهمی در انتخاب جنس کابینت باشد مثلا بعضی کابینت‌ها مانند ممبران شکوه و زیبایی‌شان در فضا‌های بزرگ جلوه می‌کند و مناسب فضاهای کوچک نمی‌باشد . در ادامه به توضیح جنس های مختلف می‌پردازیم .

ساخت انواع کابینت آشپزخانه

برای ساخت انواع کابینت آشپزخانه شما می بایست تمام نکات مربوط به آن را رعایت نمایید ، یکی از این نکات سپردن پروژه تان به افرادی که در این زمینه تخصص فراوانی دارند می باشد برای ساخت انواع کابینت آشپزخانه می توانید با شماره تماس های مندرج در انتهای صفحه ارتباط برقرار نمایید.

ساخت انواع کابینت آشپزخانه

ساخت انواع کابینت اشپزخانه نیز سختی های خود را دارد. با این حال افرادی هستند که علاقه مند به استفاده از متریال طبیعی در آشپزخانه خود هستند و از چوب برای ساخت کابینت های خود استفاده میکنند.

انواع جنس ها وکابینت‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم مهم ترین مدل‌ها و جنس ها در حوزه کابینت هستند . به طور کلی در انتخاب جنس کابینت در درجه اول باید به سبک و بودجه‌ای که در نظر دارید توجه کنید و سپس اقدام به خرید نمایید به علاوه حتما دقت کنید که جنسی که خریداری می‌کنید کیفیت بالایی داشته باشد و نیز با مهارت عالی ساخته شده باشد ، بنابراین توصیه می‌کنیم که بعد از انتخاب سبک و جنس دلخواه مورد نظر خود کابینت ساز و طراح داخلی کارآزموده و با تجربه‌ای را برای طراحی آشپزخانه خود انتخاب کنید چرا که اگر شخصی که قرار است این کار را انجام دهد از مهارت بالایی برخوردار نباشد حتی اگر بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه را هم در اختیار داشته باشد باز هم فایده‌ای ندارد و ممکن است نتواند طرح دلخواه شما را اجرا کند .

انواع کابینت

همانطور که گفته شد شما برای این که بخواهید جنس بهتری از باکس ها را متناسب با نوع محیط تان انتخاب نمایید می بایست جنسی را انتخاب نمایید که کاملا با نیاز شما متناسب باشد.

کابینت‌های فلزی

کابینت‌های فلزی از گذشته تا به حال طرفداران خاص خود را داشته اند و به ویژه در دهه هفتاد بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند که بعد‌ها با بالا رفتن تنوع متریال ، قفسه های فلزی کم کم از آشپزخانه ها کنار گذاشته شدند .

کابینت های فلزی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

کابینت‌های فلزی با ورق خام

باکس های فلزی با ورق سیاه ارزان ترین نوع کابینت فلزی به شمار می‌آیند و دلیلش این است که این کابینت‌های آشپزخانه در برابر رطوبت دوام بسیار پایینی دارند.

کابینت‌های فلزی_گالوانیزه

این نوع قفسه های فلزی نسبت به مورد اول با کیفیت تر و با دوام‌تر هستند و به طبع از قیمت اندکی بالاتر هم برخوردار هستند.

کابینت‌های فلزی استیل

اما در دسته سوم شاهد تفاوت قیمت بسیار زیادی نسبت به دوگروه دیگر هستیم چرا که کابینت‌های استیل که زرق و برق خاصی به آشپزخانه هدیه می‌دهند جزو گران ترین نوع کابینت‌ها به شمار می‌رود .

یکی از مهم ترین مزایای قفسه ‌های‌ فلزی مقرون به صرفه بودن آن‌ها است در واقع کابینت ‌های فلزی به غیر از کابینت‌های استیل به دلیل قیمت مناسبی که دارند برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی صرف کنند مناسب است اما یک سری معایبی هم دارد که باعث کنار گذاشته شدن آن‌ها از دکوراسیون داخلی منازل شده است از معایب این کابینت‌ها می‌توان به دارا بودن مقاومت کم در برابر رطوبت و زنگ زدن ، محدودیت داشتن در طرح و رنگ ، نداشتن قابلیت شستشو و نیاز به رنگ آمیزی مجدد در طول مدت استفاده اشاره کرد .

کابینت‌های MDF

کابینت ام دی اف ( mdf ) یکی از پر طرفدار ترین باکس ها در چند سال اخیر می باشد . کابینت MDF  از متریالی به نام ورق MDF ساخته شده است ، قیمت این نوع کابینت‌ها زیاد بالا نیست و یک نوع کابینت آشپزخانه مناسب از لحاظ اقتصادی به شمار می‌آید .

مغزی ورق‌های سازنده کابینت MDF از جنس MDF  خام و روکش آن از جنس ملامینه است به علت همین ملامینه بودن روکش در برابر رطوبت مقاوم است که البته این بدان معنی نیست که مقاومت این کابینت‌ها نسبت به رطوبت کامل است بلکه در صورتی که این روکش دچار آسیب شود آب به داخل ورق کابینت نفوذ می‌کند باعث خرابی می‌شود .

در این نوع کابینت‌ها جنس یونیت ( اسکلت ) نیز از جنس MDF  می‌باشد ، ورق‌های MDF کابردهای بسیار زیادی دارند و حتی وقتی که از متریال‌ با کیفیت تر و زیبا تری مثل های گلاس و … برای ساخت کابینت استفاده می‌شود معمولا یونیت کابینت یا همان چهارچوب را از MDF  می‌سازند به این علت که یونیت کابینت در معرض دید نیست و از طرفی کیفیت MDF برای این کار مورد تایید است در واقع مغزی ورق همه‌ی انواع کابینت ها نیز از جنس MDF است .

مزایای استفاده از کابینت ام دی اف

باکس ‌های MDF مزایای زیادی دارند که همین مزایا باعث محبوب شدن و پرکاربرد شدن این کابینت‌ها در چند سال اخیر شده است یکی از این مزیت‌ها قیمت اقتصادی و مناسب این نوع کابینت‌ها است که معمولا عموم مردم توانایی خرید آن را دارند.

از دیگر مزیت‌های این کابینت‌های آشپزخانه می‌توان به زیبایی ظاهری آن ها نسبت به قیمت‌شان اشاره کرد .

مورد دیگر از جمله مزیت‌های این نوع ورق ‌ها سهولت در ابزار زدن می‌باشد که البته این ویژگی فقط مربوط به کابینت های MDF نیست بلکه در اصل مربوط به ورق‌های MDF می‌شود از این رو هر کابینتی که دارای مغزی از جنس MDF باشد از قبیل کابینت‌های های گلاس یا روکش چوب یا کابینت ممبران و .. این ویژگی را دارند و به دلیل نرم بودن الیاف خیلی راحت ابزار خورده می‌شوند .

از دیگر مزیت‌های این کابینت‌ها می‌توان به داشتن سطح صاف و متراکم ، پایداری و مقاومت نسبتا بالا ، دوام بالا ، راحت تمیز شدن و … اشاره کرد . این  دسته از ورق ‌ها معایبی نیز دارند که ندانستن این معایب می‌تواند باعث ضرر شما بشود برای مثال یکی از این معایب مقاومت نسبتا پایین در برابر رطوبت در این نوع کابینت‌ها می‌باشد .

کابینت های گلاس

باکس های، های گلاس که جزء ورق ‌های مدرن و جدید به شمار می‌آیند طراحی‌های بسیار شیکی دارند و امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند .

های گلاس یک نوع ورق با مغزی MDF است که دارای روکش پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس می‌باشد در واقع برای صرفه جویی در هزینه کابینت‌ های گلاس از یک سمت با روکش پلکسی گلاس پوشیده می‌شوند سمت دیگر با ورقه‌های ارزان‌تر روکش می‌شود .

برای آشنایی با کابینت های گلاس و انواع آن می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

کابینت ‌های اشپزخانه های گلاس از سمتی که با لایه پلکسی پوشیده شده‌اند ضد آب محسوب می‌شوند اما مقاومت سمت دیگر آن بستگی به روکش پشت ورق های گلاس دارد .

ورق‌های های گلاس نیز مزایای زیادی دارند که اغلب فقط مزیت درخشندگی و زیبایی آن مد نظر افراد است اما مزایای دیگری نیز از جمله مقاومت بالاتر نسبت به MDF در برابر رطوبت و آب ، طرح‌های بسیار متنوع و زیباتر ، دوام بسیار بالا ، قابلیت تعمیر و ترمیم با طرح و رنگ خود کابینت و … دارند . از معایب این نوع کابینت‌ها هم می‌توان به لک پذیری و خش پذیری بالا ، لبه‌های تیز ورق و پرهزینه بودن آن‌ها اشاره کرد .

کابینت ممبران

ممبرا به کابینت‌های آشپزخانه هایی گفته می‌شود که دارای روکش ممبران باشند ، ممبران یا کابینت وکیوم یک سری روکش PVC هستند که بر روی جنس‌های مختلف از جمله نئوپان ، چوپ یا MDF  به کار برده می‌شوند و به آن جنس خام زیبایی می‌بخشند . عموما  کابینت ممبران را کابینت کلاسیک در نظر می‌گیرند در صورتی که کابینت ممبران هم به صورت کلاسیک و هم به صورت مدرن می‌تواند کار شود به این صورت که اگر بر روی یک MDF طرح‌های کلاسیک زده شود و بعد روکش ممبران شود طبیعتا به آن کابینت کلاسیک می‌گویند و اگر به صورت ساده روکش شود می‌توان در کار مدرن از آن استفاده مطلوب کرد .

کابینت چوبی

در ساخت گنجه های چوبی معمولا دو سبک وجود دارد در سبک و روش اول تمام بخش‌های مختلف کابینت مثل بدنه و درب ها و … از چوب ساخته می‌شود که این مدل کابینتی بسیار شیک و بسیار گران قیمت می‌باشد و این کابینت‌ها در هر جایی ساخته نمی‌شود ، چوب به کار رفته در این قفسه ‌ها می‌تواند از نوع روسی ، گردو ، راش و … باشد . اما سبک دوم کابینت‌های چوبی دارای یونیت هایی غیر از چوب ولی رویه و درب‌های چوبی است که طبیعتا سبک دوم قیمت پایین تری نسبت به سبک اول دارد .

کابینت های روکش چوبی

این نوع روکش های چوبی در واقع کابینت با مغزی MDF می‌باشند که دارای طرح چوب بوده و بر روی آن  روکشی از جنس چوب چسبانده و پرس می‌شود سپس این قطعه می‌تواند در بخش‌های مختلف کابینت مثل درب‌ها و قسمت‌های در معرض دید استفاده شود . در قدیم هم از این روش بسیار استفاده می‌شد و روکش چوب روی نئوپان پرس می‌شد و رنگ پلی استر بر روی روکش کار شده و محصول نهایی برای ساخت کمد دیواری و کابینت و .. به کار برده می‌شد .

همه ما حداقل یک بار به فکر طراحی آشپزخانه خود و پارتیشن بندی فضای آن برای نگهداری وسایل آشپزخانه افتاده ایم.

همیشه به این فکر بودیم که این طراحی ها طوری باشد که هم بیشترین فضا را در اختیار ما قرار دهد و هم زیبایی خانه و آشپزخانه ما را فراهم کند. سلیقه هر کدام از ما برای انتخاب کابینت آشپزخانه با یکدیگر متفاوت است. بعضی از افراد ترجیح می دهند که طراحی آن به سبک مدرن و بعضی ها به سبک سنتی باشد.

در این بخش قصد داریم شما را با جدید ترین ایده های طراحی کابینت در سال 2021 آشنا کنیم . این طرح ها مناسب همه سلیقه ها می باشد و نمای زیبایی به خانه و آشپزخانه شما می دهد ، همچنین سعی شده تا بیشترین فضا را برای راحتی شما در اختیارتان قرار دهد.

کابینت های مشبک فلزی

 

گنجه مطبخ خانه مشبک فلزی

بهترین رنگ کابینت اشپزخانه کدام است؟ برای اطلاع از این موضوع می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

این نوع کابینت ها دارای درهای مشبک فلزی به جای در های شیشه ای سنتی می باشد. طراحی آن به گونه ایست در حالی که در های باکس ها بسته است اما به دلیل مشبک بودن درها کابینت ها باز به نظر می رسند. در های شیشه ای به طور کلی قفسه کابینت را می پوشاند و همه وسایل های داخل کابینت به طور مستقیم و کامل دیده می شود. اما در کابینت ها با در مشبک فلزی دیگر نیازی نیست که نگران این باشید که  وسایل شما نامرتب است و به طور کامل دید دارد.

کابینت های دو منظوره

 

کابینت های دو منظوره

آیا می خواهید ماشین ظرفشویی خود را مخفی کنید؟ یا می خواهید یک کابینت به جلوی آن اضافه کنید،فرقی نمی کند در این دیزاین می توانید این کار را انجام دهید بدون این که پیشخوان آشپزخانه شما کارایی خود را از دست بدهد.

کابینت های دامن دار

سینک های دامن دار آشپزخانه

اگر پایین سینک ظرفشویی شما باز است و در معرض دید قرار دارد با یک کار ساده می توانید آن را بپوشانید.یک پرده به انتخاب خود انتخاب کنید  و پایین سینک خود را اندازه بزنید و پارچه پرده را بر اساس آن برش بزنید سپس آن را توسط یک میله از پایین پیشخوان آویزان کنید.

کابینت های با رنگ های خنثی

کابینت های با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی برای طراحی ، شخصیت خاص خود را دارند. برای این کار می توانید رنگ سبز پسته ای را انتخاب کنید. این رنگ حس سبکی و تازگی را به شما القا می کند.

کابینت فلزی

کابینت فلزی

این طراحی این نوع کابینت آشپزخانه بسیار کاربردی است و حس سبکی را به شما منتقل می کند.این کابینت ها که از استیل ضد زنگ ساخته شده اند مثل کابینت های چوبی بسیار بادوام و مقاوم هستند.این طراحی در آشپزخانه های حرفه ای بسیار محبوب است.این نوع طراحی کابینت به همراه نورپردازی توسط رنگ قرمز حس سبکی بیشتری را به شما القا می کند.

کابینت های ویترینی

کابینت های ویترینی

کابینت های ویترینی یک طراحی هوشمندانه برای آشپزخانه هایی با تم تیره می باشد. با این کابینت ها نه تنها شما قادر هستید که وسایل تزئینی خود را به نمایش بگذارید بلکه باعث می شود آشپزخانه شما بازتر و جادار تر به نظر برسد.

کابینت های آهنی فانتزی

در این طراحی آشپزخانه شما دارای یک چشم انداز زیبا و دودی می باشید. این سبک به مجلل کردن محیط آشپزخانه شما کمک می کند.

 

کابینت های اشپزخانه آهنی فانتزی

کابینت های خاکستری

کابینت های متناسب اشپزخانه با رنگ خاکستری

در این نوع طراحی یعنی بهترین کابینت آشپزخانه رنگ خاکستری تضاد بین رنگ سیاه و سفید را نرم تر می کند ، همچنین مکمل بخش های استیلی آشپزخانه می باشد.

کابینت های جلاکاری شده

کابینت های براق متناسب برای اشپزخانه های بزرگ

این طراحی ، آشپزخانه شما را رنگ و رخ می بخشد همینطور رنگ شرابی و براق آن احساس سرخوشی را در شما زنده می کند . همچنین با براق بودنش کاشی های کف در کابینت مشخص می شوند و طرحی سه بعدی را به شما هدیه می دهد.

کابینت های چند رنگ

با رنگ آمیزی کابینت ها ، دو رنگ متفاوت را به آشپزخانه خود می دهیم. یک رنگ ملایم تر که کمک می کند نور پس زمینه خوبی داشته باشیم و یک رنگ تیره که باعث می شود آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

ما در این مطلب سعی کردیم تا به روز ترین متد های طراحی کابینت را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم تا بتوانید از آن برای زیباتر کردن هر چه بیشتر محیط آشپزخانه خود استفاده کنید.

انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از سخت ترین و در عین حال جذاب ترین انتخاب ها برای هر خانواده ای است. با وجود تنوع زیاد کابینت اعم از رنگ و جنس و تفاوت سلیقه ها انتخاب یک کابینت مناسب کار بسیار دشواری است. اما با یک انتخاب درست دکوراسیون خانه شما میتواند تغییر بسیار شگرفی کند پس به مدل کابینتی که انتخاب میکنید حتما توجه لازم را داشته باشید.

برای انتخاب کابینت آشپزخانه بهتر از به یکسری نکات مهم توجه داشته باشید تا یک انتخاب درست انجام داده تا بعد از اتمام کار از نتیجه کار راضی باشید.

برای انتخاب کابینت نیاز است تا چند مرحله را در ذهن داشته باشید تا فرایند انتخاب و ساخت انواع کابینت آشپزخانه شما به درستی طی شود.

جنس کابینت آشپزخانه خود را مشخص کنید

در ابتدا مشخص کنید که دوست دارید برای ساخت کابینت آشپزخانه شما از چه جنسی استفاده کنند. این تصمیم میتواند به علایق شما برگردد و یا با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید انتخاب صورت میگیرد. کابینت هایی که در حال حاظر در بازار وجود دارند به شرح زیر است.

  • کابینت ام دی اف
  • کابینت ممبران
  • کابینت انزو
  • کابینت هایگلاس
  • کابینت چوبی
  • کابینت فلزی
  • توجه داشته باشید که کابینت انزو همواره با کابینت وکیوم دارای تفاوت هایی می باشد به همین خاطر شما می توانید برای اطلاع از این موضوع به قسمت کابینت انزو چیست؟ مراجعه نمایید.

سبک مورد نظر خود را مشخص کنید

بعد از انتخاب پروفیل کابینت لازم است تا سبک ساخت کابینت های خود را مشخص کنید. در اینجا با توجه به پروفیل انتخابی و میزان بودجه ای که دارید باید این تصمیم را نهایی کنید. در این مرحله میتوانید از کابینت ساز خود درخواست کنید تا مدل های کابینتی که ساخته اند را به شما نشان دهد تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. با این حال انتخاب طرح روی درب های کابینت امری کاملا سلیقه ای است. برخی از افراد طرح های کلاسیک را میپسندد برخی دیگر به مدل های مدرن علاقه دارند.

از انتخاب مدل های کابینت آشپزخانه شلوغ بپرهیزید

مدل های کابینت آشپزخانه شلوغ

به یاد داشته باید برخی از طرح هایی که در فضای مجازی میبینید زیبا هستند اما در واقعیت آشپزخانه شما را شلوغ و بی نظم میکنند. آشپزخانه یکی از مکان هایی است که وقت زیادی را در آن سپری میکنید پس نظم و زیبایی آن میتواند تاثیر مستقیمی روی روحیات شما داشته باشد. پس در هنگام انتخاب مدل کابینت آشپزخانه نظم را فدا نکنید.

 از فضای آشپزخانه حداکثر استفاده را ببرید

فرقی ندارد که آشپزخانه شما کوچک یا بزرگ باشد سعی کنید در طراحی مدل کابینت های خود از تمامی فضای موجود استفاده کنید. مخصوصا اگر آشپزخانه شما مساحت کمتری دارد. هرچه در انتخاب طراحی مناسب دقت بیشتر داشته باشید بعد از ساخت کابینت آشپزخانه خود راحتتر هستید.

داشتن کابینت های بزرگ و زیاد خواسته ی تمام خانم های خانه دار است تا بتوانند به راحتی در آشپزخانه کار کنند و به راحتی وسایل را از کابینت ها خارج کنند.

برای ساخت کابینت آشپزخانه از متریال های مختلفی استفاده میشود.

اکنون نوبت این رسیده که انواع جنس های کابینت را معرفی کنیم تا با خصوصیات هر یک از آنها آشنا شوید و بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

در این مطلب لیستی از جدید ترین کابینت های متناسب برای آشپزخانه در اختیار تان قرار دادیم امیدواریم این مطلب به اندازه کافی برای تان آموزنده و مفید قرار گرفته شده باشد.

شپزخانه قلب منزلی بوده و کابینت یکی از اجزای مهم آن محسوب می شود. ظاهر زیبا و تمیزکابینت نقش مهمی بر جذابیت آشپزخانه خواهد داشت. سالانه مدل های مختلفی از انواع کابینت به بازار عرضه می شود. ام دی اف، های گلاس و روکش انزو از معروف ترین آن ها است. 

تیم کابینت جوزی ارائه دهنده انواع کابینت با روکش های متنوع به مشتریان است. جوزی با ارائه مشاوره در انتخاب کابینت مناسب با فضای آشپزخانه، مشتریان را در این زمینه راهنمایی می کند. تنوع بالا در انتخاب طرح و جنس کابینت دست مشتری را در انتخاب آن ها باز می‌گذارد. 

خدمات کابینت آشپزخانه جوزی 

کابینت آشپزخانه جوزی در این زمینه خدمات متنوعی را ارائه می دهد. همانطور که اشاره شد، ارائه مشاوره در زمینه انتخاب کابینت مناسب آشپزخانه یکی از آن ها است. این شرکت علاوه بر ارائه مشاوره، خدمات دیگری از خود نظیر تعمیر و تعویض کابینت نیز انجام می دهد.  

  • تعویض درب های بادکرده کابینت 
  • تعویض دستگیره های کابینت 
  • تعمیر روکش های خراب شده 
  • جا به جایی کابینت و جایگذاری آن در مکان مناسب 
  • افزودن یا کم کردن طبقه های کابینت 
  • تعمیر و تعویض لولای درب های کابینت 

خدمات کابینت ام دی اف 

کابینت ام دی اف از جمله محصولات پرفروش در بازار است. سفارش و نصب این کابینت هزینه چندانی ندارد و محصولی پرطرفدار محسوب می شود. گروه کابینت آشپزخانه جوزی، در زمینه ارائه کابینت ام دی اف نیز خدمات متنوعی دارد.

دسته کابینت تنوع بالایی داشته و نصب آن در مدت زمان کوتاه صورت می گیرد. تعویض و تعمیر این کابینت بسیار آسان بوده و هزینه چندانی در پی نخواهد داشت. رنگبندی این کابینت ها نیز تنوع بالایی داشته و با توجه به دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می شود. 

خدمات کابینت انزو 

انزو نیز یکی از کابینت های خاص تولیدشده توسط یکی از شرکت های ایتالیا است. این کابینت به دلیل کیفیت بالا و طرح‌های متفاوت خود به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت. کابینت انزو از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ام دی اف مورد استفاده در آن خارجی است. 

کابینت جوزی، در کارگاه خود از رنگ های با کیفیت بالا استفاده می کند. ظرافت و زیبایی در کابینت های انزو حرف اول را می زند. تیم جوزی نیز با به کارگیری امکانات به روز، نهایت ظرافت را در این کابینت اجرا می کند. درصورت تمایل به داشتن آشپزخانه‌ای خاص، کابینت انزو گروه جوزی را انتخاب کنید. 

کابینت اشپزخانه

خدمات کابینت های گلاس 

های گلاس نوع متفاوتی از کابینت‌های ام‌دی‌اف بوده و از درخشندگی و تنوع رنگی بالایی برخوردار است. این کابینت از دیگر نمونه های پرفروش در بازار محسوب می شود. مزایای این کابینت نسبت به معایب آن بیشتر بوده که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. 

  • انعکاس نور 
  • نظافت آسان 

نوع ورق استفاده شده در کابینت های گلاس تاثیر بالایی بر قیمت آن خواهد داشت. اما تیم انزو با بهره گیری از بهترین کیفیت، هزینه کمی را در قبال آن دریافت می کند. به همین دلیل ارائه کیفیت بالا با هزینه پایین یکی از خدمات ارزنده این شرکت محسوب می شود. 

نصب این کابینت بسیار آسان بوده و دقت بالایی هنگام اجرای آن به کار گرفته می شود. در صورت عدم توجه و دقت هنگام نصب، خط و خش هایی بر روی آن ایجاد خواهد شد. خش های ایجاد شده بر روی های گلاس نمای آن را تغییر می دهد. با سپردن این کار به تیم کابینت جوزی، مشکلات این چنین به وجود نخواهد آمد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات کابینت آشپزخانه جوزی به صفحه تماس با ما مراجعه کنید. مشاوران ما اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد. 

شپزخانه قلب منزلی بوده و کابینت یکی از اجزای مهم آن محسوب می شود. ظاهر زیبا و تمیزکابینت نقش مهمی بر جذابیت آشپزخانه خواهد داشت. سالانه مدل های مختلفی از انواع کابینت به بازار عرضه می شود. ام دی اف، های گلاس و روکش انزو از معروف ترین آن ها است. 

تیم کابینت جوزی ارائه دهنده انواع کابینت با روکش های متنوع به مشتریان است. جوزی با ارائه مشاوره در انتخاب کابینت مناسب با فضای آشپزخانه، مشتریان را در این زمینه راهنمایی می کند. تنوع بالا در انتخاب طرح و جنس کابینت دست مشتری را در انتخاب آن ها باز می‌گذارد. 

برای خرید کابینت های گلاس می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

خدمات کابینت آشپزخانه جوزی 

کابینت آشپزخانه جوزی در این زمینه خدمات متنوعی را ارائه می دهد. همانطور که اشاره شد، ارائه مشاوره در زمینه انتخاب کابینت مناسب آشپزخانه یکی از آن ها است. این شرکت علاوه بر ارائه مشاوره، خدمات دیگری از خود نظیر تعمیر و تعویض کابینت نیز انجام می دهد.  

  • تعویض درب های بادکرده کابینت 
  • تعویض دستگیره های کابینت 
  • تعمیر روکش های خراب شده 
  • جا به جایی کابینت و جایگذاری آن در مکان مناسب 
  • افزودن یا کم کردن طبقه های کابینت 
  • تعمیر و تعویض لولای درب های کابینت 

خدمات کابینت ام دی اف 

کابینت ام دی اف از جمله محصولات پرفروش در بازار است. سفارش و نصب این کابینت هزینه چندانی ندارد و محصولی پرطرفدار محسوب می شود. گروه کابینت آشپزخانه جوزی، در زمینه ارائه کابینت ام دی اف نیز خدمات متنوعی دارد.

خدمات کابینت آشپزخانه جوزی

دسته کابینت تنوع بالایی داشته و نصب آن در مدت زمان کوتاه صورت می گیرد. تعویض و تعمیر این کابینت بسیار آسان بوده و هزینه چندانی در پی نخواهد داشت. رنگبندی این کابینت ها نیز تنوع بالایی داشته و با توجه به دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می شود. 

کابینت ام دی اف

خدمات کابینت انزو 

انزو نیز یکی از کابینت های خاص تولیدشده توسط یکی از شرکت های ایتالیا است. این کابینت به دلیل کیفیت بالا و طرح‌های متفاوت خود به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت. کابینت انزو از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ام دی اف مورد استفاده در آن خارجی است. 

کابینت جوزی، در کارگاه خود از رنگ های با کیفیت بالا استفاده می کند. ظرافت و زیبایی در کابینت های انزو حرف اول را می زند. تیم جوزی نیز با به کارگیری امکانات به روز، نهایت ظرافت را در این کابینت اجرا می کند. درصورت تمایل به داشتن آشپزخانه‌ای خاص، کابینت انزو گروه جوزی را انتخاب کنید. 

کابینت انزو

خدمات کابینت های گلاس 

های گلاس نوع متفاوتی از کابینت‌های ام‌دی‌اف بوده و از درخشندگی و تنوع رنگی بالایی برخوردار است. این کابینت از دیگر نمونه های پرفروش در بازار محسوب می شود. مزایای این کابینت نسبت به معایب آن بیشتر بوده که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. 

  • انعکاس نور 
  • نظافت آسان  
  • سئو سامان
  • ۰
  • ۰

امروزه ساختمان سازی بسیار پیشرفت کرده است و مصالح ساختمانی بسیاری برای ساختن یک ساختمان به کار می رود و میلگرد یکی از مهم ترین آن ها می باشد. 

میلگرد چیست ؟ میلگرد نوعی فلز فولادی است  که در سازهای مختلفی وجود دارد . از میلگرد برای بتن ریزی استفاده می شود . در بیشتر سازه ها و ساختمان ها از بتن برای مقاوم سازی ساختمان ها استفاده می شود . در واقع از میلگرد برای محکم سازی بتن استفاده می شود زیرا بتن مقاومتی در برابر نیروی چرخشی  وکششی ندارد . میلگرد در مواقعی مانند زلزله مانع شکسته شدن بتن می شود و در همچین مواقع میلگرد باعث مقاوم تر شدن میلگرد می شود . در حادثه های مانند آتش سوزی نیز نقش مهمی دارد و مانع فروپاشی ساختمان می شود . 

 برای اولین بار در سال 1800 جوزف لوییس متوجه شد که می توان با قرار دادن میله های نازکی می توان ضخامت بتن را بالا برد و باعث مقاوم تر شدن بتن می شود .  

مطالب مرتبط = قیمت میلگرد اهواز

انواع میلگرد 

A1 

این نوع میلگرد به نام میلگرد نرم شناخته می شود.در ظاهر این میلگرد هیچ گونه آجی وجود ندارد .این میلگرد دارای انعطاف بسیاری می باشد. 

A2  

نوع میلگرد به نام میلگرد نیمه ترد و میلگرد آجدار مارپیچ شناخته می شود.این نوع میلگرد در طول بدنه دارای آج هایی یکنواخت و هم سان است 

A3 

این نوع میلگرد نیمه سخت است و در طول بدنه دارای آج هایی به شکل جناق است و به همین دلیل نیزبه میلگرد جناقی معروف است.این نوع میلگرد انعطاف پذیری و شکل پذیری کمتری نسبت به بقیه میلگردها دارد. 

A4 

به این نوع میلگرد مرکب گفته می شود و اج های آن مانند مورد قبلی می باشد .این نوع میلگرد بسیار سخت بوده و قیمت بالاتری نسبت به باقی میلگرد ها دارد. 

از نظر عملکرد میلگرد به 6 دسته تقسیم می شود  

میلگرد اروپایی=قابلیت انعطاف پذیری و شکل گیری کمتری دارد اما قیمت مناسبی دارد  

فولاد کربن=میلگرد فولاد کربن یا میلگرد سیاه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی ندارد 

گالوانیزه=این نوع از میلگرد دارای روکش گالوانیزه بوده و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد. 

روکش اپوکسی= روکش اپوکسی همان میلگرد فولاد کربن است که با اعمال روی پوشش آن در برابر خوردگی مقاوم شده است. 

فایبرگلاس=این نوع برای تقویت میلگرد استفاده می شود و وزن بسیار سبکی دارد .فایبرگلاس قابلیت خم شدن و انعطاف پذیری ندارد اما در برابر خوردگی مقاوم است . 

فولاد استنلس= این نوع گران‌ترین تقویت‌کننده موجود در بازار محسوب می‌شود و به علت خاصیت ضدخوردگی بالای آن تنها در موارد خاص کاربرد دارد. 

شرایط نگهداری میلگرد= رعایت شرایط نگهداری میلگرد بسیار ضروری و لازم است زیرا میلگرد باید با همان خواص شیمیایی که تولید شده است در بتن مورد استفاده قرار بگیرد و شرایط نامناسب می تواند به راحتی خواص آن را تغییر دهد و در نتیجه میلگرد استفاده شده در بتن کارایی خود را از دست می دهد و مقاومت سازه را پایین می آورد. میلگرد نباید در فضای خشک و دارای رطوبت باشد زیرا خواص خود را از دست می دهد .جهت جلوگیری از وارد شدن رطوبت به زمین آن ها را با ارتفاع مناسبی نسبت به زمین قرار می دهند .برای جلوگیری از دست ندادن خواص میلگرد باید میلگرد ها را با یک پوشش ضد آب بپوشانید  

کارخانه های تولید کننده میلگرد 

کارخانه های بسیاری در برای تولید میلگرد وجود دارند . از مهم ترین و بزرگترین آن ها می توان به کارخانه ذوب آهن اصفان اشاره کرد.  

به طور کلی کشور ما از لحاظ تولید میلگرد به خود کفایی رسیده است و در این زمینه به هیچ کشوری وابستگی ندارد . علت این است که میزان مصرف میلگرد در ساختمان سازی و … بسیار است .کارخانه های  راد همدان، مجتمع آریا ذوب، مجتمع نوردگرم سمنان از دیگر کاخانه هایی هستند که میلگرد تولید می کنند. 

استفاده مجدد و بازیافت میلگرد  

در بسیاری از کشورها پس از تخریب یک ساختمان یا یک مجتمع و … کارگران میلگردهای آن ساختمان را جدا می کنند و با ابزار مورد نیاز و مشخصه مانند قیچی مفتول بری و تجهیزات جوشکاری و برش و … آن ها را مقدار لازم صاف کرده  و بسته بندی می شوند و دوباره مورد استفاده در همان ساختمان یا ساختمان های دیگر استفاده می شود . 

مطالب مرتبط = اگر می خواهید بدانید خرید تیر آهن چگونه صورت می گیرد با ما در ارتباط باشید .

 

  • سئو سامان
  • ۰
  • ۰

امروزه ساختمان سازی بسیار پیشرفت کرده است و مصالح ساختمانی بسیاری برای ساختن یک ساختمان به کار می رود و میلگرد یکی از مهم ترین آن ها می باشد. 

میلگرد چیست ؟ میلگرد نوعی فلز فولادی است  که در سازهای مختلفی وجود دارد . از میلگرد برای بتن ریزی استفاده می شود . در بیشتر سازه ها و ساختمان ها از بتن برای مقاوم سازی ساختمان ها استفاده می شود . در واقع از میلگرد برای محکم سازی بتن استفاده می شود زیرا بتن مقاومتی در برابر نیروی چرخشی  وکششی ندارد . میلگرد در مواقعی مانند زلزله مانع شکسته شدن بتن می شود و در همچین مواقع میلگرد باعث مقاوم تر شدن میلگرد می شود . در حادثه های مانند آتش سوزی نیز نقش مهمی دارد و مانع فروپاشی ساختمان می شود . 

 برای اولین بار در سال 1800 جوزف لوییس متوجه شد که می توان با قرار دادن میله های نازکی می توان ضخامت بتن را بالا برد و باعث مقاوم تر شدن بتن می شود .  

مطالب مرتبط = قیمت میلگرد به روز (naked)

انواع میلگرد 

A1 

این نوع میلگرد به نام میلگرد نرم شناخته می شود.در ظاهر این میلگرد هیچ گونه آجی وجود ندارد .این میلگرد دارای انعطاف بسیاری می باشد. 

A2  

نوع میلگرد به نام میلگرد نیمه ترد و میلگرد آجدار مارپیچ شناخته می شود.این نوع میلگرد در طول بدنه دارای آج هایی یکنواخت و هم سان است 

A3 

این نوع میلگرد نیمه سخت است و در طول بدنه دارای آج هایی به شکل جناق است و به همین دلیل نیزبه میلگرد جناقی معروف است.این نوع میلگرد انعطاف پذیری و شکل پذیری کمتری نسبت به بقیه میلگردها دارد. 

A4 

به این نوع میلگرد مرکب گفته می شود و اج های آن مانند مورد قبلی می باشد .این نوع میلگرد بسیار سخت بوده و قیمت بالاتری نسبت به باقی میلگرد ها دارد. 

از نظر عملکرد میلگرد به 6 دسته تقسیم می شود  

میلگرد اروپایی=قابلیت انعطاف پذیری و شکل گیری کمتری دارد اما قیمت مناسبی دارد  

فولاد کربن=میلگرد فولاد کربن یا میلگرد سیاه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی ندارد 

گالوانیزه=این نوع از میلگرد دارای روکش گالوانیزه بوده و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد. 

روکش اپوکسی= روکش اپوکسی همان میلگرد فولاد کربن است که با اعمال روی پوشش آن در برابر خوردگی مقاوم شده است. 

فایبرگلاس=این نوع برای تقویت میلگرد استفاده می شود و وزن بسیار سبکی دارد .فایبرگلاس قابلیت خم شدن و انعطاف پذیری ندارد اما در برابر خوردگی مقاوم است . 

فولاد استنلس= این نوع گران‌ترین تقویت‌کننده موجود در بازار محسوب می‌شود و به علت خاصیت ضدخوردگی بالای آن تنها در موارد خاص کاربرد دارد. 

شرایط نگهداری میلگرد= رعایت شرایط نگهداری میلگرد بسیار ضروری و لازم است زیرا میلگرد باید با همان خواص شیمیایی که تولید شده است در بتن مورد استفاده قرار بگیرد و شرایط نامناسب می تواند به راحتی خواص آن را تغییر دهد و در نتیجه میلگرد استفاده شده در بتن کارایی خود را از دست می دهد و مقاومت سازه را پایین می آورد. میلگرد نباید در فضای خشک و دارای رطوبت باشد زیرا خواص خود را از دست می دهد .جهت جلوگیری از وارد شدن رطوبت به زمین آن ها را با ارتفاع مناسبی نسبت به زمین قرار می دهند .برای جلوگیری از دست ندادن خواص میلگرد باید میلگرد ها را با یک پوشش ضد آب بپوشانید  

کارخانه های تولید کننده میلگرد 

کارخانه های بسیاری در برای تولید میلگرد وجود دارند . از مهم ترین و بزرگترین آن ها می توان به کارخانه ذوب آهن اصفان اشاره کرد.  

به طور کلی کشور ما از لحاظ تولید میلگرد به خود کفایی رسیده است و در این زمینه به هیچ کشوری وابستگی ندارد . علت این است که میزان مصرف میلگرد در ساختمان سازی و … بسیار است .کارخانه های  راد همدان، مجتمع آریا ذوب، مجتمع نوردگرم سمنان از دیگر کاخانه هایی هستند که میلگرد تولید می کنند. 

استفاده مجدد و بازیافت میلگرد  

در بسیاری از کشورها پس از تخریب یک ساختمان یا یک مجتمع و … کارگران میلگردهای آن ساختمان را جدا می کنند و با ابزار مورد نیاز و مشخصه مانند قیچی مفتول بری و تجهیزات جوشکاری و برش و … آن ها را مقدار لازم صاف کرده  و بسته بندی می شوند و دوباره مورد استفاده در همان ساختمان یا ساختمان های دیگر استفاده می شود . 

مطالب مرتبط =پروفیل و کاربردهای ان در ساختمان سازی 

  • سئو سامان
  • ۰
  • ۰

قیمت پروفیل و قیمت میلگرد

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد به موارد محتلفی بستگی دارد. مطرح ترین کارخانه تولید میلگرد آجدار در کشور، کارخانه ذوب آهن اصفهان است که میلگرد های خود را بر اساس استاندارد های روسی (A2، A3) و استاندارد ملی ایران به شماره 3132 به بازار عرضه می کند. قطر میلگرد های تولیدی نیز بر حسب تولید کننده متفاوت است. در کارخانه ذوب آهن اصفهان قطر تولید میلگرد آجدار تا 40 میلی متر است. آج میلگرد مارپیچ جناقی است که در دو نمونه دوکی و یکنواخت و یا آج مرکب عرضه می گردد. تولید کنندگان برای کنترل کیفی میلگرد آجدار تولیدی از آزمون کششی و آزمون خمش سرد روی محصول استفاده می کنند. پیشرفت تکنولوژی در زمینه نورد و بالا رفتن اتوماسیون زمینه تولید میلگرد آج دار با آج بالاتر را نیز فراهم کرده. این سیستم ها با امکان کنترل دما و سرعت عمل در سرد کردن، در تولید میلگرد با آج 500 تا 520 (A4) با قابلیت جوش پذیری بالا و ویژگی های مکانیکی مطلوب کاربرد دارند.

جناقی بودن آج در میلگرد مزیت بیشتری نسبت به تقاطع آج عرضی و طولی دارد. زیرا مطابق آزماشات این تقاطع مرکزی برای تنش و خستگی است و روی کیفیت میلگرد آجدار اثر منفی دارد. از دیگر تولید کنندگان مطرح داخلی میلگرد آجدار می توان به کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان، مجتمع فولاد روهینا، شرکت فولاد کوثر اهواز، فولاد بافق یزد، فولاد ابرکوه یزد و مجتمع فولاد شاهین بناب اشاره کرد.

قیمت میلگرد آجدار

همواره هیجانات بازار و قیمت میلگرد آجدار بیش از دیگر بخش های بازار فولاد متاثر از نرخ ارز در بازار داخلی و خارجی بوده است. اخیراً قیمت داخلی میلگرد آجدار به قیمت صادراتی تولید کنندگان نزدیک شده است؛ و این امر بر روی کاهش تقاضای داخلی موثر بوده است، به طور مثال جذابیت خرید برای کاربران بورس کالا کاهش محسوسی داشته است. البته مسئولان سقف مجاز برای افزایش قیمت میلگرد را حداکثر حدود 10 درصد پایین تر از قیمت صادراتی آن تعیین کرده اند. صادرات میلگرد تنها در هنگام بالا بودن دلار و قیمت های جهانی، برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی دارد. در کل قیمت میلگرد آجدار به طور لحظه ای تغییر میکند.

مطالب مرتبط = قیمت پروفیل و میلگرد را از تهران آهن دریافت کنید؟

قیمت پروفیل 

از جمله مصارف پروفیل می‌توان به استفاده آن در ساختمان سازی، چهارچوب‌ها، نرده‌های فلزی، درب و پنجره اشاره کرد.
برخی از کارخانه‌هایی که قوطی آهن تولید می‌کنند عبارتند از:
جهان، یاران، صابری، تهران شرق، هیربد ، بهفلز سپاهان، میلاد یزد، صدرا، نیکان و پروفیل ساوه.
همان طور که می‌دانید پروفیل از ورق تولید می‌شود، بنابراین نرخ پروفیل آهن تحت تاثیر تغییرات قیمت ورق قرار دارد و با تغییر قیمت ورق نوساناتی در قیمت روز پروفیل شاهد خواهیم بود.
از نکاتی که به هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که بسته‌بندی پروفیل به صورت بندیل انجام می‌شود؛ وزن بندیل‌ها بین 1 تا 2 تن متغیر است.

آیا از قیمت تیر آهن، آهن و پروفیل خبر دارید؟

 

  • سئو سامان