سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

سامان نویس

مجله ای برای پیشرفت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

شمش بیلت مهم‌ترین مواد اولیه تولید میلگرد است که هم اکنون با افزایش قیمت و بعضا کمبود آن برای تولیدکننده‌ها مواجه هستیم.
کمبود شمش بیلت در کشور با کمبود‌های دیگری که وجود دارد متفاوت است به این شکل که انبار‌های تولیدکننده شمش بیلت همواره مملو از این شمش‌ها است، اما شاهد تزریق آن‌ها به بازار و تولیدکننده‌های فولاد و فلزات نیستیم.

عامل دیگری که میتواند بر قیمت ورق تاثیر بگذارد قیمت اسلب و همچنین شمش در بازار داخلی است که با وجود وضیعت پیش بینی قیمت ورق سیاه  به دلیل کاربرد وسیعی که در صنایع مختلف دارد و همچنین نقشی به عنوان تولید بسیاری از محصولات آهنی مانند ورق گالوانیزه و غیره را در بر دارد، متاسفانه دولت هم اکنون متولی قیمت گذاری بر روی شمش بیلت آلومینیوم همچنین  قیمت میلگرد امروز در کشور است که همین موضوع سبب عدم عرضه شمش بیلت به تولیدکنندگان میلگرد و یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت فولاد و آلومینیم در کشور می‌توان به عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در بازار بورس نیز اشاره کرد.

 

علت افزایش قیمت میلگرد


با وجود اینکه تولیدکنندگان، مشتریان بزرگ میلگرد را به خوبی می‌شناسند، اما ارتباط کاری با آن‌ها وجود ندارد و دولت به اشتباه نظام توزیع را به دست گرفته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات شرکت تهران آهن اظهار کرد در حال حاضر ساخت و ساز مسکن افت پیدا کرده و تولید میلگرد بیشتر از تقاضا آن است که با این وجود هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

با توجه به اینکه ماده اولیه می تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت میلگرد داشته باشد ، بنابراین میزان استفاده از آن نیز این ابهام تغییرات قیمت را برطرف می کند. هزینه های انرژی برای تولید مواد اولیه و همچنین آزاد شدن ناخالصی های موجود باعث این تغییر قیمت شده است ، اما مهمترین عاملی که می تواند بر قیمت اتصالات امروز تأثیر بسزایی بگذارد نحوه تغییر لحظه ای قیمت ها است. قیمت آرماتور به دلیل تغییر قیمت ارز کم و زیاد می شود. از آنجا که ایران صادرکننده اتصالات محسوب می شود ، در این شرایط قیمت اتصالات تغییر خواهد کرد.

ایران با رتبه بندی میزان تولید آهن امکان صادرات سنگ آهن را فراهم کرده است ، بنابراین کارخانه ها در تلاشند با افزایش تولید خود نقش مهمی در این زمینه داشته باشند. بنابراین قیمت محصولات فولادی در کشور با نوسانات نرخ ارز با توجه به موارد ذکر شده تغییر کرده و بر قیمت ها تأثیر می گذارد. تاکنون ، قیمت ارز و مواد اولیه توانسته اند جرقه ای در ذهن ما ایجاد کنند که با تهیه و تولید در بخش محلی و عدم نیاز به واردات ، می توانیم ناگهان قیمت را تغییر دهیم. نوسانات بازار ارز فقط یک تغییر در کشور نیست ، بلکه روند جهانی تغییرات قیمت است.

  • ۰۰/۰۱/۲۲
  • سئو سامان

قیمت میلگرد

قیمت ورق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی